Show simple item record

dc.creatorGiardino, Solangept_BR
dc.date.accessioned2016-04-18T21:31:59Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:11:20Z
dc.date.available2009-11-23pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:11:20Z
dc.date.issued2009-09-03pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24948
dc.description.abstractThe recognition of a society much more technologic is accompanied by the necessity of including skills and competences to deal with the new technologies in the university curriculum. To make possible to the teacher of a knowledge society to insert the utilization of information technology into the process of teaching and learning, some investments from the universities are necessary toward continuous training to its team of teachers. In this context, this research sought to identify the impacts occurring in the didactic of the teachers from the Universidade Presbiteriana Mackenzie, who were graduated in Training Teachers course to use the Virtual Learning Environment Moodle to support the face-to-face classes. A questionnaire was applied to ten teachers who had the greatest number of resources available in their additional on-line courses to get to know better the profile of these professionals.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectambiente virtualpor
dc.subjectaprendizagempor
dc.subjecteducação a distânciapor
dc.subjectformação de professorespor
dc.subjectdistance learningeng
dc.subjectvirtual learning environmentseng
dc.subjectmoodleeng
dc.subjectteacher educationeng
dc.titleCapacitação de professores e utilização do Ava Moodle em ambiente universitário: um estudo de casopor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentEducação, Arte e Históriapor
dc.publisher.programEducação, Arte e História da Culturapor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALpor
dc.description.resumoO reconhecimento de uma sociedade cada vez mais tecnológica é acompanhado da necessidade de incluir nos currículos universitários habilidades e competências para lidar com as novas tecnologias. Para que o professor da sociedade do conhecimento possa inserir no processo de ensino e aprendizagem a utilização das tecnologias da informação e comunicação, se faz necessário investimento das Instituições de Ensino Superior em propiciar formação continuada a equipe docente. Nesse contexto, esta pesquisa procurou identificar os impactos ocorridos na prática pedagógica dos professores da Universidade Presbiteriana Mackenzie que foram certificados no curso de formação de professores para a utilização do Ambiente Virtual de Aprendizagem Moodle como apoio às aulas presenciais. Foi aplicado um questionário a dez professores que tiveram o maior número de recursos disponibilizados em seus cursos complementares on-line, para aferir qual o perfil destes profissionais.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/8451542478200477por
dc.contributor.advisor1Rizolli, Marcospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4808339542698874por
dc.contributor.referee1Ambrogi, Ingrid Höttept_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6330995631263989por
dc.contributor.referee2Soares, Suely Aparecida Gallipt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1084851064977338por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/10177/Solange%20Giardino1.pdf.jpg*
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/10178/Solange%20Giardino2.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2731/1/Solange%20Giardino1.pdf
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2731/2/Solange%20Giardino2.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record