Show simple item record

dc.creatorFragoso, Maria Isabel Pedrosopt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:43:30Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:11:06Z
dc.date.available2009-02-26pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:11:06Z
dc.date.issued2009-01-29pt_BR
dc.identifier.citationFRAGOSO, Maria Isabel Pedroso. O projeto interdisciplinar como diferencial motivador num contexto de aprendizagem. 2009. 97 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2009.por
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24863
dc.description.abstractThe search for results more and more satisfactory is a constant in the teacher's life. It is consensus that the process teaching-learning success only does not give only by the education professional's academic formation, but also by the good relationship established with the student, besides, for sure, teacher s autonomy in the construction of his knowledge. For that interdiscplinary is essential. This research has for main goal to argue the pedagogical practice through interdisciplinary projects, as well as to present concrete results of the project "By seas never navigated before", developed with students of the 9th year of high school from l Albert Sabin School.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjecttrabalho por projetopor
dc.subjectinterdisciplinaridadepor
dc.subjectaprendizagempor
dc.subjectformação docentepor
dc.subjectrelação professor-alunopor
dc.subjectwork by projecteng
dc.subjectinterdisciplinaryeng
dc.subjectlearningeng
dc.subjecteducational formationeng
dc.subjectteacher-student relationshipeng
dc.titleO projeto interdisciplinar como diferencial motivador num contexto de aprendizagempor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentEducação, Arte e Históriapor
dc.publisher.programEducação, Arte e História da Culturapor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANASpor
dc.description.resumoA busca por resultados cada vez mais satisfatórios é uma constante na vida do professor. É consenso que o sucesso do processo ensino-aprendizagem não se dá somente pela formação acadêmica do profissional da educação, mas também pelo bom relacionamento estabelecido com o aluno, além, é claro, da autonomia do discente na construção do seu conhecimento. Para isso a interdisciplinaridade é imprescindível. Essa pesquisa tem por objetivo principal discutir a prática pedagógica por meio de projetos interdisciplinares, bem como apresentar resultados concretos do projeto Por mares nunca dantes navegados, desenvolvido com alunos do 9º ano do Ensino Fundamental do Colégio Albert Sabin.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5022692472275757por
dc.contributor.advisor1Ambrogi, Ingrid Höttept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6330995631263989por
dc.contributor.referee1Mizukami, Maria da Graça Nicolettipt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2121396261196481por
dc.contributor.referee2Andrade, Maria de Fátima Ramos dept_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2272192785424412por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4334/Maria%20Isabel%20Pedroso%20Fragoso.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2008/1/Maria%20Isabel%20Pedroso%20Fragoso.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record