O projeto interdisciplinar como diferencial motivador num contexto de aprendizagem
Tipo
Dissertação
Data de publicação
2009-01-29
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Fragoso, Maria Isabel Pedroso
Orientador
Ambrogi, Ingrid Hötte
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Mizukami, Maria da Graça Nicoletti
Andrade, Maria de Fátima Ramos de
Andrade, Maria de Fátima Ramos de
Programa
Educação, Arte e História da Cultura
Resumo
The search for results more and more satisfactory is a constant in the teacher's life. It is consensus that the process teaching-learning success only does not give only by the education professional's academic formation, but also by the good relationship established with the student, besides, for sure, teacher s autonomy in the construction of his knowledge. For that interdiscplinary is essential. This research has for main goal to argue the pedagogical practice through interdisciplinary projects, as well as to present concrete results of the project "By seas never navigated before", developed with students of the 9th year of high school from l Albert Sabin School.
Descrição
Palavras-chave
trabalho por projeto , interdisciplinaridade , aprendizagem , formação docente , relação professor-aluno , work by project , interdisciplinary , learning , educational formation , teacher-student relationship
Assuntos Scopus
Citação
FRAGOSO, Maria Isabel Pedroso. O projeto interdisciplinar como diferencial motivador num contexto de aprendizagem. 2009. 97 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2009.