Relatório de realização do produto: documentário: o investimento das marcas em influenciadores “não-celebridades”
Tipo
TCC
Data de publicação
2019-01
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Lima, Tawane Barbosa
Orientador
Pinto, Paulo Rodrigo Ranieri Dias Martino
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Programa
Resumo
O documentário apresentado analisa o investimento das marcas em influenciadores
“não celebridades” e o impacto dessas pessoas no marketing digital. A partir da
observação de como as marcas têm investido em uma nova forma de publicidade de
suas marcas na internet, verificou-se a necessidade de entender as novas formas de
comunicação com o público e suas principais formas de impacto. Explorar o motivo
dos fenômenos criados na internet possuírem uma credibilidade - às vezes, até
indiscutível - sobre seus seguidores é um dos pontos principais, além de discutir a
forma como o marketing digital visa utilizar essas pessoas que não são reconhecidas
como celebridades nas redes sociais como forma de atingir um público segmentado
para melhor desempenho de suas marcas
The documentary analyzes the brands' investment in non-celebrity influencers and the impact of these people on digital marketing. From the observation of how brands have invested in a new way of advertising their brands on the internet, there has been a need to understand the new ways of communicating with the public and its main forms of impact. Explore the reason why web-based files have credible - sometimes even undisputed - credibility over their followers is one of the main points, as well as discussing how digital marketing aimsto use those people who are not recognized as celebrities on social networks as way to reach a target audience for better performance of their brands.
The documentary analyzes the brands' investment in non-celebrity influencers and the impact of these people on digital marketing. From the observation of how brands have invested in a new way of advertising their brands on the internet, there has been a need to understand the new ways of communicating with the public and its main forms of impact. Explore the reason why web-based files have credible - sometimes even undisputed - credibility over their followers is one of the main points, as well as discussing how digital marketing aimsto use those people who are not recognized as celebrities on social networks as way to reach a target audience for better performance of their brands.
Descrição
Acesso online;
https://youtu.be/_Fh69ube_5w
Palavras-chave
digital influencer , redes sociais , marketing de influência , internet , novas mídias , digital influencer , social networks , influencemarketing , internet , new media