A inovação para desenvolvimento de negócios no processo de gestão visual de cores

View/ Open
Date
2021-02-08Author
Gargalaca Filho, Pedro
Advisor
Caldeira, Adilson
Referee
Franklin, Marcos Antonio
Referee
Giordano, Carlos Vital
Metadata
Show full item recordAbstract
Subject: This work had the general objective of promoting ways to take advantage of the
business development opportunity, at Coralis, a Brazilian company, headquartered in São
Paulo, Capital, specialized in color consulting and solutions for color management in different
market segments. The identified opportunity is to meet the new demands for lighting systems,
which arose in companies in the printing industry in Brazil, caused mainly by legal and
technological changes.
Application: During the diagnosis of the opportunity, it was observed that, by law and
regulations, companies that need good lighting for analysis and color management in the
production process, will no longer be able to rely on fluorescent lamps, until then, the only ones
standardized for inspection by heart.
Innovation: The development of this work will have the need to develop innovative products,
processes and services, as well as suppliers capable of reaching specific parameters of the lamps
for color analysis and maintaining sustainable quality levels.
Impact: The expected final impact for this work is that the innovations in products, processes
and services proposed, transform the company's relationship with its customers, promoting
value creation, competitive advantage and increased market share with positive financial
results for the business.
Complexity: Fluorescent lamps, previously used for color analysis, must be extinguished from
the market, making room for new technologies, with more energy efficiency. LED technology
is not known in this market as a quality solution for analysis and final inspection of products
and processes. The development will undergo a thorough analysis of the quality of LED
technology lamps and suppliers.
Method and procedures: The proposal of Marcondes, Miguel, Franklin and Perez (2017)
were adopted as a methodological procedure, to take advantage of the opportunity through
innovations in products, services and processes to act differently, generating competitive
advantage and creating value for customers.
Summary
Assunto: Este trabalho teve por objetivo geral promover meios para o aproveitamento da
oportunidade de desenvolvimento de negócios, na Coralis, uma empresa brasileira, com sede
em São Paulo, Capital, especializada em consultoria e soluções para gerenciamento de cores
em diversos segmentos de mercado. A oportunidade identificada é a de atender às novas
demandas de sistemas de iluminação, que surgiram em empresas da indústria gráfica no Brasil,
provocadas, principalmente, por mudanças legais e tecnológicas.
Aplicação: Durante o diagnóstico da oportunidade, observou-se que, por força de lei e norma,
as empresas que necessitam de boa iluminação para análise e gerenciamento das cores no
processo de produção, não poderão mais contar com as lâmpadas fluorescentes, até então,
únicas normalizadas para inspeção de cor.
Inovação: O desenvolvimento deste trabalho, contará com a necessidade de desenvolver
produtos, processos e serviços inovadores, bem como, fornecedores capazes de atingir
parâmetros específicos das lâmpadas para análise de cor, e manter níveis de qualidade
sustentáveis.
Impacto: O impacto final esperado para este trabalho, é que as inovações em produtos,
processos e serviços propostos, transformem a relação da empresa com seus clientes,
promovendo criação de valor, vantagem competitiva e aumento da participação de mercado
com resultados financeiros positivos para o negócio.
Complexidade: As lâmpadas fluorescentes, até então utilizadas para análise de cor, devem ser
extintas do mercado, abrindo espaço para novas tecnologias, com mais eficiência energética. A
Tecnologia LED, não é conhecida neste mercado como uma solução de qualidade para análise
e inspeção final de produtos e processos. O desenvolvimento passará por análise da qualidade
das lâmpadas de tecnologia LED e dos fornecedores.
Método e procedimentos: Adotou-se como procedimento metodológico a proposição de
Marcondes, Miguel, Franklin e Perez (2017), para aproveitamento da oportunidade por meio
de inovações em produtos, serviços e processos para atuar de maneira diferenciada, gerando
vantagem competitiva e criando valor aos clientes.
CNPq Area
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Citation
GARLACA FILHO, Pedro. A inovação para desenvolvimento de negócios no processo de gestão visual de cores. 2021. 59 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Administração do Desenvolvimento de Negócios) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo. 2021.
The following license files are associated with this item: