Show simple item record

dc.creatorTrainoti, Dircept_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:43:39Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:11:08Z
dc.date.available2010-03-23pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:11:08Z
dc.date.issued2009-12-15pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24876
dc.description.abstractThis research aims to investigate the development of an inclusive process in the College Consolata as teachers in their daily lives, will be interested and realizing that they are weaving this process. Two teachers recount their experiences of life, dedicated to education and work with children with learning disabilities and show how you can, from day to day, building a new look at the teacher- tudent relationship, diversification methodologies for the continued education and the use of new standards that allow for inclusive practice. In this sense, the main focus is the inclusion built, and built up step by step, providing a constructive and meaningful learning. They are in schools that begin to emerge from small and large differences, which become small and high inequality, and within that context that we must learn to live with differences.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectinclusãopor
dc.subjectdificuldades de aprendizagempor
dc.subjectprofessor-alunopor
dc.subjectensino-aprendizagempor
dc.subjectação pedagógicapor
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectlearning disabilitieseng
dc.subjectteacher-studenteng
dc.subjectteaching and learningeng
dc.subjectpedagogical actioneng
dc.titleNarrativas na construção da inclusãopor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentEducação, Arte e Históriapor
dc.publisher.programEducação, Arte e História da Culturapor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.description.resumoA presente pesquisa tem como objetivo investigar o desenvolvimento do processo inclusivo no Colégio Consolata; como os professores, em seu cotidiano, vão percebendo e se interando de que estão tecendo esse processo. Duas professoras narram suas experiências de vida, dedicadas à educação e ao trabalho com crianças, com dificuldade de aprendizagem e mostram como é possível, a partir do dia-a-dia, construir um novo olhar para a relação professor-aluno, para a diversificação de metodologias, para a formação continuada e para a utilização de novos referenciais que permitam uma pratica inclusiva. Nesse sentido, o foco principal é a inclusão construída, e edificada passo a passo, proporcionando uma aprendizagem construtiva e significativa. São nas escolas que começam a despontar as pequenas e grandes diferenças, que se tornam as pequenas e grandes desigualdades, e dentro desse contexto que se deve aprender a conviver com as diferenças.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9480754505854525por
dc.contributor.advisor1Ambrogi, Ingrid Höttept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6330995631263989por
dc.contributor.referee1Mizukami, Maria da Graça Nicolettipt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2121396261196481por
dc.contributor.referee2Andrade, Maria de Fátima Ramos dept_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2272192785424412por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4385/Dirce%20Trainoti.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2031/1/Dirce%20Trainoti.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record