Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Narrativas na construção da inclusão

    Thumbnail
    View/Open
    Dirce Trainoti.pdf (1.960Mb)
    Date
    2009-12-15
    Author
    Trainoti, Dirce
    Advisor
    Ambrogi, Ingrid Hötte
    Referee
    Mizukami, Maria da Graça Nicoletti
    Referee
    Andrade, Maria de Fátima Ramos de
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    A presente pesquisa tem como objetivo investigar o desenvolvimento do processo inclusivo no Colégio Consolata; como os professores, em seu cotidiano, vão percebendo e se interando de que estão tecendo esse processo. Duas professoras narram suas experiências de vida, dedicadas à educação e ao trabalho com crianças, com dificuldade de aprendizagem e mostram como é possível, a partir do dia-a-dia, construir um novo olhar para a relação professor-aluno, para a diversificação de metodologias, para a formação continuada e para a utilização de novos referenciais que permitam uma pratica inclusiva. Nesse sentido, o foco principal é a inclusão construída, e edificada passo a passo, proporcionando uma aprendizagem construtiva e significativa. São nas escolas que começam a despontar as pequenas e grandes diferenças, que se tornam as pequenas e grandes desigualdades, e dentro desse contexto que se deve aprender a conviver com as diferenças.
     
    This research aims to investigate the development of an inclusive process in the College Consolata as teachers in their daily lives, will be interested and realizing that they are weaving this process. Two teachers recount their experiences of life, dedicated to education and work with children with learning disabilities and show how you can, from day to day, building a new look at the teacher- tudent relationship, diversification methodologies for the continued education and the use of new standards that allow for inclusive practice. In this sense, the main focus is the inclusion built, and built up step by step, providing a constructive and meaningful learning. They are in schools that begin to emerge from small and large differences, which become small and high inequality, and within that context that we must learn to live with differences.
     
    CNPq Area
    CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24876
    Collections
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis [507]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace