Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)
    • Dissertações
    • Administração de Empresas - Dissertações - CCSA Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)
    • Dissertações
    • Administração de Empresas - Dissertações - CCSA Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Competência no desenvolvimento de novos serviços (DNS) no setor de serviços de valor agregado (SVA) no segmento de telefonia móvel

    Thumbnail
    View/Open
    Tania Leticia dos Santos.pdf (2.049Mb)
    Date
    2014-08-06
    Author
    Santos, Tânia Letícia dos
    Advisor
    Meirelles, Dimária Silva e
    Referee
    Perez, Gilberto
    Referee
    Vargas, Eduardo Raupp de
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Constant technological advances and the increasing popularity of mobile devices among mobile phone users is strongly impacting the sector of Value Added Services. In this context, the continuing development of new products and services is critical for competitive survival of Value Added Services organizations. The objective of this study is to understand the relationship between competence in new services development of (NSD) and the innovative performance of new services development. In the conceptual approach of this study a multidimensional view of competence that encompasses the dimensions of competence in the practice of NSD and the organizational context was adopted, and the innovative performance based on the frequency of the different innovation types and grades of DNS program . The specific objectives of this study are: i) identify the individual and collective competence by competence in the practice of NSD, which comprises competence in NSD, in terms of NSD staff, sources of knowledge for NSD, NSD process and use of Information Technology; ii) identify the organizational competence through the organizational context, which comprises competence in NSD, in terms of innovation culture, NSD policies and NSD resources; iii) identify the innovative performance of NSD in terms of frequency of the different innovation types and grades of DNS program ; iv) identify the relationship between NSD competence and NSD innovative performance. The choice to meet the objectives of this study approach is quantitative type of survey, using the technique of structural equation modeling - based variance estimation via partial least squares (PLS). The analysis of the measurement and structural model showed that competence in NSD construct , comprised by competence in the practice of NSD and organizational context dimensions, has positive and strong effect relationship with the NSD innovative performance construct, the latter especially determined by incremental innovation.
     
    Os constantes avanços tecnológicos e o crescente aumento da popularidade dos dispositivos móveis dentre os usuários de telefonia móvel vem impactando fortemente o setor de Serviços de Valor Agregado. Neste contexto, o contínuo desenvolvimento de novos produtos e serviços é critico para a sobrevivência competitiva das organizações de Serviços de Valor Agregado. O objetivo deste estudo é compreender a relação entre a competência no desenvolvimento de novos serviços (DNS) e o desempenho inovativo do desenvolvimento de novos serviços. No recorte conceitual deste estudo adota - se uma visão abrangente e multidimensional de competência em DNS composta pelas dimensões competência na prática de DNS e contexto organizacional, e d o desempenho inovativo de DNS baseado na frequência dos diferentes tipos e graus de inovação do programa de DNS . Os objetivos específicos deste estudo são: i) identificar a competência individual e coletiva por meio da competência na prática de DNS, que compõe a competência em DNS, em termos de equipe de DNS, fontes de conhecimento para DNS, processo de DNS e uso de tecnologia da informação; ii) identificar a competência organizacional por meio do contexto organizacional que compõe a competência em DNS em termos de cultura de inovação, diretrizes de DNS e recursos para DNS; iii) identificar o desempenho inovativo de DNS em termos de frequência dos diferentes tipos e graus de inovação do programa de DNS ; iv) identificar a relação entre a competência em DNS e o desempenho inovativo de DNS. A abordagem escolhida para atender os objetivos deste estudo é quantitativa do tipo levantamento (survey), utilizando a técnica de modelagem de equação estrutural baseada em variância de estimação via partial least squares (PLS). A análise do modelo de mensuração e estrutural permitiu concluir que o construto competência em DNS, composto igualmente pelas dimensões competência na prática de DNS e contexto organizacional, tem relação positiva com o construto desempenho inovativo em DNS , este último determinado principalmente por inovações incrementais .
     
    CNPq Area
    CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/23460
    Collections
    • Administração de Empresas - Dissertações - CCSA Higienópolis [419]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace