Como gerir a geração Y
Tipo
Monografia
Data de publicação
2013
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Cunha, Lilian Paiva Pereira da
Orientador
Nunes, Élida Jacomini
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Programa
Resumo
O objetivo deste estudo é abordar a gestão de pessoas com ênfase na geração Y, discutindo o impacto desta geração no ambiente de trabalho. O estudo foi baseado em uma revisão de literatura sobre o tema. O ingresso da geração Y no mercado de trabalho tornou o ambiente de trabalho mais dinâmico, em termos de comunicação e uso das tecnologias, sobretudo, de redes sociais. Para receber os jovens da geração Y e, posteriormente, os jovens da geração Z as empresas devem investir em tecnologia de ponta; melhoria dos processos de comunicação empresarial; gestão do conhecimento; gestão de talentos; motivação dos funcionários; e transição de carreiras como uma nova forma de gestão de pessoas para a geração Y. Concluiu-se que a gestão da geração Y deve ser dinâmica, voltada para a motivação dos funcionários, baseada em estratégias voltadas para as perspectivas da cultura organizacional; para as perspectivas dos trabalhadores; e para as perspectivas de liderança no ambiente organizacional. A empresa também deve manter um plano de transição de carreiras, para que o jovem da geração Y reconheça o compromisso da empresa para com seus funcionários.
The objective of this study is to address the management of people with emphasis on generation Y, discussing the impact of this generation in the workplace. The study was based on a literature review on the topic. The entry of Generation Y in the labor market has made the working environment more dynamic in terms of communication and use of technology, especially social networking. To receive the youth of Generation Y, and later the young generation Z companies must invest in technology, process improvement business communication, knowledge management, talent management, employee motivation, and career transition as a new way of managing people for generation Y. We concluded that the management of Generation Y should be dynamic, focused on the motivation of employees, based on strategies for the prospects of organizational culture, to the views of employees, and the prospects for leadership in the organizational environment. The company must also maintain a career transition plan, so that the young generation Y recognizes the company's commitment to its employees.
The objective of this study is to address the management of people with emphasis on generation Y, discussing the impact of this generation in the workplace. The study was based on a literature review on the topic. The entry of Generation Y in the labor market has made the working environment more dynamic in terms of communication and use of technology, especially social networking. To receive the youth of Generation Y, and later the young generation Z companies must invest in technology, process improvement business communication, knowledge management, talent management, employee motivation, and career transition as a new way of managing people for generation Y. We concluded that the management of Generation Y should be dynamic, focused on the motivation of employees, based on strategies for the prospects of organizational culture, to the views of employees, and the prospects for leadership in the organizational environment. The company must also maintain a career transition plan, so that the young generation Y recognizes the company's commitment to its employees.
Descrição
Palavras-chave
Geração Y , Gestão de pessoas , Cultura organizacional