Show simple item record

dc.creatorLopes, Edilaine Vieirapt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:46:39Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:13:17Z
dc.date.available2008-05-08pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:13:17Z
dc.date.issued2008-02-20pt_BR
dc.identifier.citationLOPES, Edilaine Vieira. O corpo em evidência: o discurso publicitário de cirurgia plástica. 2008. 132 f. Dissertação (Mestrado em Letras) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008.por
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25373
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to reveal processes of discourse construction of plastic surgery advertising adds published on a Brazilian magazine called Plástica & Beleza. Four advertisements placed between December 2005 and November 2006 form the corpus of this analysis. Considering the gathering of linguistic and iconic aspects, we are interest in identifying the strategies used to give legitimacy to the discourse that emerges out of these communicative events. Based on theoretical assumptions of French Discourse Analysis, we will provide with an analysis, in each add randomly chosen, the following categories: the Aristotelian scheme, language detailing, the discourse deixis, enunciation scenarios, the ethos and incorporation.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectanálise do discursopor
dc.subjectpublicidadepor
dc.subjectcirurgia plásticapor
dc.subjectlingüísticapor
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectdiscourse analysiseng
dc.subjectlinguisticseng
dc.subjectplastic surgeryeng
dc.titleO corpo em evidência: o discurso publicitário de cirurgia plásticapor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentLetraspor
dc.publisher.programLetraspor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpor
dc.description.resumoO principal objetivo desse estudo é desvelar os processos de construção discursiva das propagandas de cirurgia plástica veiculadas na revista Plástica & Beleza. O corpus de análise é formado por quatro anúncios publicados no período de dezembro de 2005 a novembro de 2006. Considerando a junção dos aspectos lingüísticos e icônicos, interessa-nos identificar as estratégias utilizadas para imprimir legitimidade ao discurso que emerge dessas situações comunicativas. A partir dos pressupostos teóricos da análise do discurso de linha francesa, analisaremos, em cada anúncio aleatoriamente escolhido, as seguintes categorias: o esquema aristotélico, as particularidades da linguagem, os dêiticos discursivos, as cenas da enunciação, o ethos e incorporação.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5031858637867856por
dc.contributor.advisor1Bastos, Neusa Maria Oliveira Barbosapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6767627111553241por
dc.contributor.referee1Pinto, Elisa Guimarãespt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6024055344777721por
dc.contributor.referee2Zilocchi, Ana Maria Dominguespt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2785185585712284por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4477/Edilaine%20Vieira%20Lopes.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2246/1/Edilaine%20Vieira%20Lopes.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record