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dc.creatorKazan, Neide Medeirospt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:45:10Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:12:55Z
dc.date.available2011-01-31pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:12:55Z
dc.date.issued2010-08-29pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25233
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to analyze A confissão de Lúcio (Lucio‟s confession), a narrative by Mário de Sá-Carneiro. This study will be based on the theory of the double and the fantastic applied in the process of the narrative construction. An investigation of the role of the first-person narrator in this novel is also aimed at, because, in this narrative, he is presented as trustworthy, but narrates his own story revealing a questionable memory. Concerning the theory of the double, this work will be analyzed based, mainly, on Otto Rank s and Freud s theories, and relating to the fantastic, the support will come from Todorov s conceptions. The double theme appears in the narrative especially in the creation of an unexpected love triangle, composed by Lúcio, Ricardo and his enigmatic wife (Ricardo s supposedly double), which makes it possible for the reader to have more than one strange understanding of the adventure experienced and narrated by Lúcio.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectduplopor
dc.subjectliteratura portuguesapor
dc.subjectfantásticopor
dc.subjectdoubleeng
dc.subjectportuguese literatureeng
dc.subjectfantasticeng
dc.titleO insólito em "A confissão de Lúcio" de Mario de Sá-Carneiropor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentLetraspor
dc.publisher.programLetraspor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpor
dc.description.resumoO propósito desta dissertação é fazer uma análise de A confissão de Lúcio, narrativa de Mário de Sá-Carneiro, a partir da aplicação da teoria do duplo e do fantástico no processo de construção da narrativa, não deixando ainda de mencionar a função exercida pelo narrador de 1ª pessoa, pois ele se apresenta como confiável, mas narra sua história a partir de uma memória que é questionável. Quanto ao duplo, a obra será analisada com base, principalmente, nos estudos teóricos de Otto Rank e Freud e, com relação ao fantástico, o apoio advirá das concepções de Todorov. O tema do duplo aparece na referida obra, em especial na criação de um insólito triângulo amoroso, composto por Lúcio, Ricardo e sua enigmática esposa, que, supostamente, constitui uma duplicação do marido, fato que possibilita mais de uma leitura da estranha aventura narrada por Lúcio.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4185025784964339por
dc.contributor.advisor1Bridi, Marlise Vazpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4486189642933939por
dc.contributor.referee1Guimarães, Alexandre Huady Torrespt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5647180339750545por
dc.contributor.referee2Oliveira, Ana Maria Domingues dept_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0269505153044334por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4258/Neide%20Medeiros%20Kazan.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2099/1/Neide%20Medeiros%20Kazan.pdf


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