Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Fonograma: transnformações histórico-culturais e tendências tecnológicas no mercado da música popular brasileira (1902-2007)

    Thumbnail
    View/Open
    Joao Marcondes da Silva Neto.pdf (2.251Mb)
    Date
    2009-08-14
    Author
    Silva Neto, João Marcondes da
    Advisor
    Contier, Arnaldo Daraya
    Referee
    Ambrogi, Ingrid Hötte
    Referee
    Mojola, Celso Antonio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Estudo que observa linearmente as principais modificações do mercado fonográfico brasileiro, entre 1902 e 2007. Classificando fontes primárias, fonogramas, na estruturação do conhecimento. Contempla em seu histórico, o princípio do mercado fonográfico brasileiro. As modificações ocorridas entre o século XIX e XX para os musicistas de forma geral. Ilustra num segundo momento, os perfis de musicistas, dos instrumentos e sua função no fonograma, da constituição da música popular brasileira. Apresenta as principais modificações do produto fonográfico. E propõe uma forma para trabalhar artisticamente com as tecnologias disponíveis no mercado fonográfico.
     
    The study notes that line the main Brazilian phonographic market changes, between 1902 and 2007. Classifying primary sources, phonograms, the structuring of knowledge. Includes in its history, the principle of the Brazilian phonographic market. The changes between the XIX and XX century for musicians in general. Illustrates a second time, the profiles of musicians, instruments and their role in the phonogram, the formation of Brazilian popular music. Presents the main changes to the product phonographic. It proposes a way to work artistically with the technologies available in the phonographic market.
     
    CNPq Area
    CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24872
    Collections
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis [507]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace