Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)
    • Dissertações
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    A Suíte popular brasileira de Heitor Villa-Lobos como expressão do ambiente do choro em seu nascimento

    Thumbnail
    View/Open
    Mayki Fabiani Olmedo.pdf (8.239Mb)
    Date
    2013-09-17
    Author
    Olmedo, Mayki Fabiani
    Advisor
    Ambrogi, Ingrid Hötte
    Referee
    Stori, Norberto
    Referee
    Mancini, Orlando Marcos Martins
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Heitor Villa-Lobos conviveu em sua juventude com os chorões da cidade do Rio de Janeiro, foi nesse período que aprendeu a tocar violão e seu nome passou a ser conhecido nas rodas de choro. Na época, início do século XX, Villa-Lobos começou a desenvolver sua artesania composicional, e homenageou o novo gênero musical choro com uma obra intitulada Suíte Popular Brasileira. O presente trabalho apresentará a análise histórica, epistemológica, melódica e das formas da Suíte Popular Brasileira, a fim de trazer à luz a importância dessa obra diante da história do violão e do catálogo das obras de Villa-Lobos.
     
    Heitor Villa-Lobos frequented, in his youth, a group of musicians known as "chorões", in the city of Rio de Janeiro. Was at this time that he learned to play guitar and his name became known among the musical scene of "choro". During this period, the early twentieth century, Villa-Lobos began to develop his compositional craftsmanship, and paid tribute to the new musical genre known as choro, with a work entitled Suite Popular Brasileira. This paper presents a historical analysis, epistemological analysis, melodic and the shapes of five pieces that make up the Suite Popular Brasileira, in order to bring to light the importance of this work to the history of the guitar and to the catalog of the works of Villa-Lobos.
     
    CNPq Area
    CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::MUSICA
    Citation
    OLMEDO, Mayki Fabiani. A Suíte popular brasileira de Heitor Villa-Lobos como expressão do ambiente do choro em seu nascimento. 2013. 127 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2013.
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24769
    Collections
    • Educação, Arte e História da Cultura - Dissertação - CEFT Higienópolis [492]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace