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dc.creatorSantos, João Marcos Lemos dospt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:48:59Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:14:38Z
dc.date.available2011-01-19pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:14:38Z
dc.date.issued2010-08-06pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25716
dc.description.abstractThis dissertation presents a study of the themes of nature and grace in C. S. Lewis' novel The Great Divorce. The first chapter introduces the theories of Mikhail Bakhtin, Julia Kristeva and C. S. Lewis concerning the relation between texts. From that theoretical foundation, the second chapter studies descriptions of the afterlife in the works Lewis borrows from most in The Great Divorce: Dante Alighieri's Divine Comedy and Valdemar Thisted's Letters From Hell, and observes the way in which Lewis integrates these intertexts into his novel. Finally, in the last two chapters the dissertation examines different characters from The Great Divorce and the way in which they act out different aspects of human nature or divine grace, in order to determine Lewis' position as to the relation between nature and grace and his concept of salvation.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectgraçapor
dc.subjectnaturezapor
dc.subjectsalvaçãopor
dc.subjectdivine graceeng
dc.subjectnatureeng
dc.subjectsalvationeng
dc.titleNatureza e graça em "O Grande Abismo" de C. S. Lewispor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentReligiãopor
dc.publisher.programCiências da Religiãopor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANASpor
dc.description.resumoEsta dissertação apresenta um estudo dos temas de natureza e graça no romance O Grande Abismo, de C. S. Lewis. No primeiro capítulo, são introduzidas as teorias de Mikhail Bakhtin, Julia Kristeva e C. S. Lewis sobre a relação entre textos. Partindo desta base teórica, o segundo capítulo examina as descrições da vida após a morte nas principais obras das quais Lewis toma emprestado, A Divina Comédia, de Dante Alighieri, e Letters From Hell, de Valdemar Thisted, e nota as formas em que Lewis integra estes intertextos ao seu romance. Finalmente, nos últimos dois capítulos a dissertação examina diferentes personagens de O Grande Abismo, e a forma em que eles encarnam diferentes aspectos da natureza humana ou graça divina, para determinar a posição de Lewis quanto à relação entre natureza e graça e sua concepção de salvação.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1487115402702543por
dc.contributor.advisor1Caldas Filho, Carlos Ribeiropt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1677881528942460por
dc.contributor.referee1Gouvêa, Ricardo Quadrospt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0739272940424108por
dc.contributor.referee2Esteves, Lenita Maria Rimolipt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0241524693110952por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4748/Joao%20Marcos%20Lemos%20dos%20Santos.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2550/1/Joao%20Marcos%20Lemos%20dos%20Santos.pdf


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