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    • Valores, poder e a centralidade do trabalho de gestores homens na Cidade de São Paulo 

      Samaha, Marcos Baruki; http://lattes.cnpq.br/1581206701661473 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)Administração de EmpresasUPMBrasil, 2016-08-02)
      Power is a social and human value, related to social status, prestige, control and dominance over people and resources. It is a basic human value, which communicates the needs of power and is present in workplace ...
    • Vantagem competitiva e inovação : um estudo em empresas criadas em parques tecnológicos e incubadoras 

      Pereira, Vinícius da Silva; http://lattes.cnpq.br/2299758645254536 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)Administração de EmpresasUPMBrasil, 2017-08-17)
      The Brazilian government has stimulated the creation of Technological Parks and Business Incubators to encourage innovation and regional and national development. To this purpose the state works together with private ...
    • A vantagem competitiva nas empresas de autopeças com foco nos recursos e capacidades estratégicos 

      Rezende, Alexandre Silva; . (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)Administração de EmpresasUPMBrasil, 2016-05-05)
      The main objective of this dissertation is to understand what differentials the tier one auto parts companies (system supplier) use to circumvent the automakers (OEM) price restrictions in order to gain competitive advantage, ...
    • Venda baseada em valor : integrando RBV com marketing 

      Aquino, Rita de Cássia Mascarenhas de; http://lattes.cnpq.br/9221751891568516 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)Administração de EmpresasUPMBrasil, 2017-12-05)
      The sales process has been changing over the years (BORG; YOUNG, 2004) and from this evolution the value-based selling (VBS) has arisen. VBS is the successor of consultative selling. The value-based selling is defined here ...
    • Vendas e gestão de vendas B2B: em direção a um modelo integrativo 

      Pessoa, José Maria Vita; http://lattes.cnpq.br/7163272800622745 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)Administração de EmpresasUPMBrasil, 2020-03-04)
      B2B Sales and Sales Management is an integral part of the International Sales and Sales Management domain, or simply ISSM. Complex domain, several disciplines, different levels of analysis, multi countries, with no uniform ...
    • Verificação do modelo da Pecking Order Theory na estrutura de capital das empresas listadas brasileiras através das componentes do déficit financeiro 

      Correa, Glauber Marques; http://lattes.cnpq.br/5291095571302146 (Universidade Presbiteriana MackenzieAdministraçãoAdministração de EmpresasUPMBR, 2011-12-22)
      The way companies are financed has been an object of study, mainly after the 1958 theorem from Modigliani e Miller was published, in wich the authors stated that,under certain circumstances, a company´s value is unaffected ...