Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Comunicação e Letras (CCL)
    • Dissertações
    • Letras - Dissertações - CCL Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Comunicação e Letras (CCL)
    • Dissertações
    • Letras - Dissertações - CCL Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Carências na formação do professor de língua inglesa em face do ensino para crianças de 6 a 10 anos: uma amostragem do problema

    Thumbnail
    Date
    2013-06-19
    Author
    Silva, Thais Marchezoni da
    Advisor
    Hanna, Vera Lúcia Harabagi
    Referee
    Vasconcelos, Maria Lúcia Marcondes Carvalho
    Referee
    Casagrande, Nancy dos Santos
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This work aims at questioning the graduation of professionals in Curso de Letras, São Paulo - Brazil, who teach English as a foreign language (EFL) to children from 6 to 10 years old. To begin with, we considered legal texts and studies from well-known researchers which sustain our judgment about the existence of peculiarities towards the processes of teaching that age group, therefore the importance of that course provides didactic-pedagogical disciplines about child development. In order to understand and analyze the experience of teachers of English, who teach children, we applied a questionnaire which included questions about: their graduation, teaching materials, the classes, the child as a learner, among others. Based on information we obtained, we present considerations which will hopefully make agencies in charge of the country's education and teachers of English aware of some implications at teaching that language to children due to shortcomings in these professionals' graduation.
    Summary
    O presente trabalho visa à análise da formação do profissional de Letras atuante como professor(a) de inglês para crianças entre 6 e 10 anos de idade. Num primeiro momento da pesquisa, examinamos textos legais, estudos de teóricos e pesquisadores que sustentaram nosso julgamento de que há peculiaridades em relação ao processo de ensino-aprendizagem da faixa etária em questão, por isso a importância de o Curso de Letras oferecer disciplinas didático-pedagógicas específicas sobre o desenvolvimento infantil. A fim de conhecer e analisar a experiência docente de professores de inglês, que lecionam para crianças, aplicamos um questionário que consta de perguntas relacionadas: à formação, ao material didático, às aulas, à criança como aprendiz, dentre outras. Com base nas informações obtidas apresentamos algumas considerações que, esperamos, contribuam para conscientizar os órgãos responsáveis e professores de inglês a respeito de possíveis implicações no ensino do idioma para crianças devido às carências na formação deste profissional.
    CNPq Area
    CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS
    Citation
    SILVA, Thais Marchezoni da. Carências na formação do professor de língua inglesa em face do ensino para crianças de 6 a 10 anos: uma amostragem do problema. 2013. 155 f. Dissertação (Mestrado em Letras) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2013.
    File URL
    http://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2178/1/Thais%20Marchezoni%20da%20Silva.pdf
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25310
    Collections
    • Letras - Dissertações - CCL Higienópolis [343]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS