Igreja Evangélica: comunicação e música - Estudo de caso: 2006 Igreja Batista de Água Branca
Tipo
Dissertação
Data de publicação
2006-09-05
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Ponte, Celso Alves da
Orientador
Contier, Arnaldo Daraya
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Sant´anna, Maria Clotilde Perez Rodrigues Bairon
Liberal, Márcia Mello Costa de
Liberal, Márcia Mello Costa de
Programa
Educação, Arte e História da Cultura
Resumo
This dissertation aimed at discussing, under exploratory nature, the application of communication and music mechanisms, with a classic evangelic church as a way for
making possible the maintenance of its members' number and also the volume of tithes and offers collected. In more detailed way, this study aimed at determining in what form these instruments, such as: campaigns, internal communication, pastoral message, bands and the corals favor the permanence of the congregation members and conquer others for the Baptist Church of Água Branca. This study showed what the application of communication in marketing and music by the churches, may immediately constitute an instrument that allows for attracting people to the church,
providing its sustainability.
Descrição
Palavras-chave
comunicação , música , organização social que não visa lucro , communication , music , nonprofit social organization
Assuntos Scopus
Citação
PONTE, Celso Alves da. Igreja Evangélica: comunicação e música - Estudo de caso: 2006 Igreja Batista de Água Branca. 2006. 115 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2006.