Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escola de Engenharia Mackenzie (EE)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Especialização (Monografia)
    • TI: Analise de Sistemas – Monografia - EE Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escola de Engenharia Mackenzie (EE)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Especialização (Monografia)
    • TI: Analise de Sistemas – Monografia - EE Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Melhores práticas para gestão de TI nas empresas

    Thumbnail
    View/Open
    NATÁLIA RODRIGUES SILVA DE FREITAS (664.4Kb)
    Date
    2013-06-07
    Author
    Freitas, Natália Rodrigues Silva de
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Esta monografia tem por objetivo reunir informações sobre Governança de Tecnologia da Informação (TI) e os modelos de Melhores Práticas, que auxiliam o Gestor de TI no desenvolvimento de uma estrutura organizacional e adaptação da organização, garantindo o alinhamento da TI ao negócio, uma melhoria na empresa, a continuidade do negócio e retorno do capital investido. Apresenta algumas das Melhores Práticas existentes e onde elas podem ser aplicadas dentro da organização, como a Information Technology Infrastructure Library (ITIL) para gestão de serviços e infraestrutura em TI, Project Management Institute (PMI) para melhoria no fluxo dos projetos, Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) para uma melhor análise dos investimentos em TI e uso das Melhores Práticas, Balanced Scorecard (BSC) para avaliação de resultados e desdobramento dos objetivos e estratégia e outras. E com a aplicação destas práticas sugerir uma mudança organizacional, fazendo com que a empresa tenha uma visão da TI como base da pirâmide, tenha um alinhamento estratégico, cumprindo novas regras e metas que auxiliarão em um melhor desenvolvimento da organização e maior agilidade na conquista dos objetivos, como redução de custo, qualidade serviço e destaque no mercado.
     
    This monograph to gather information on Governance of Information Technology (IT) and models of best practices that help the IT Manager in the development of organizational structure and adaptation of the organization, ensuring alignment of IT with the business, an improvement the company, business continuity and return on invested capital. Presents some of the existing Best Practices and where they can be applied within the organization, such as Information Technology Infrastructure Library (ITIL) for service management and infrastructure in IT, Project Management Institute (PMI) to improve the flow of projects, Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) for a better analysis of IT investments and use of best practices, Balanced Scorecard (BSC) for evaluation of results and deployment of goals and strategy and others. And by implementing these practices suggest an organizational change, causing the company has a vision of IT as a base of the pyramid, has a strategic alignment, meeting new rules and goals that will assist in development of a better organization and greater flexibility in achieving objectives such as cost reduction, quality, service and emphasis on the market.
     
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/209
    Collections
    • TI: Analise de Sistemas – Monografia - EE Higienópolis [24]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS