Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escola de Engenharia Mackenzie (EE)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Especialização (Monografia)
    • Administração para Engenheiros - Monografia - EE Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escola de Engenharia Mackenzie (EE)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Especialização (Monografia)
    • Administração para Engenheiros - Monografia - EE Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Comunicação interna como ferramenta motivacional

    Thumbnail
    View/Open
    PAULA CRISTINA DOMINGUES BUSO (550.8Kb)
    Date
    2012
    Author
    Buso, Paula Cristina Domingues
    Advisor
    Pallesi, Roberto
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Nos últimos anos a comunicação interna vem se tornando imprescindível nas organizações. A empresa pode usa-la estrategicamente para melhorar o clima entre os colaboradores, aumentar a produtividade do funcionário. Não basta apenas motivá-los; é necessário informá-los adequadamente. Por meio da comunicação interna, é possível estabelecer meios comunicacionais que possibilitam o relacionamento eficaz desde a direção da organização até os funcionários operacionais. Para a comunicação interna, encontram-se inúmeras ferramentas disponíveis para que a mesma seja desenvolvida com êxito. Entre elas estão: Jornal impresso, jornal mural, newsletter, intranet, revista interna, TVs e rádio corporativo. Os líderes, no entanto, precisam reconhecer a comunicação como algo estratégico na gestão coorporativa, onde agrega valores à produtos e serviços. É através dela que conseguimos formar uma verdadeira equipe harmoniosa e motivada a promover, interação e o relacionamento entre as pessoas e os departamentos. O presente estudo abordara o tem fazendo uma breve revisão de literatura conceituando comunicação, dando um foco em comunicação interna, motivação e liderança.
     
    In recent years internal communication has become indispensable in organizations. The company can use it strategically to improve the climate among employees, increase employee productivity. It is not enough to motivate them, you must inform them adequately. Through internal communication, it is possible to established ways of communication that enable effective relationship since the direction of the organization to operational staff. For internal communication, there are numerous tools available to it to be developed successfully. Among them are: Newspapers printed mural newspaper, newsletter, intranet, internal magazine, TV and radio enterprise. The leaders, however, must recognize communication as something strategic corporate management, which adds value to products and services. It is through her that we can form a real team and motivated to promote harmonious, relationship and interaction between people and departments. This study has addressed the doing a brief review of literature conceptualizing communication, providing a focus on internal communication, motivation and leadership.
     
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/174
    Collections
    • Administração para Engenheiros - Monografia - EE Higienópolis [16]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
    Suporte e manutenção DGLSIS