Now showing items 1-4 of 4

    • A correlação entre a arte contemporânea e o meio ambiente no Instituto Inhotim 

      Pelaes, Maria Lúcia Wochler; http://lattes.cnpq.br/1558830383883155 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-11-28)
      This thesis presents an analysis on the correlation between the works of the contemporary art collection of the Inhotim Institute and the environment. Inhotim is considered the seat of one of the most important museums ...
    • Educar sob os princípios da alteridade ética de Lévinas 

      Silva, Maria Alice Moreira; http://lattes.cnpq.br/0048581752869225 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-08-19)
      This work investigated the possibility to education based on the principles of ethic alterity – opening a space in the educational experience that enables the proximity with the other and the respect to the different, ...
    • Formação docente e relações étnico raciais na educação: reflexões sobre identidade afrodescendente dos alunos da faculdade Zumbi dos Palmares 

      Campos, Elane Silva; http://lattes.cnpq.br/1161699412845643 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-15)
      The social context in different historical moments has established identity references, which model is tangled with conditional foundation, in which has determined identity as something stiff, besides all cultural shifts. ...
    • O modelo pedagógico cognitivo-interacionista: perspectivas na educação infantil 

      Cardoso, Débora da Silva; http://lattes.cnpq.br/6439191287210999 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-11-07)
      In this research it was about the sharpening of the perception of the child and the teacher of childhood education in relation to themselves, the other and the surroundings, as a source to redeem the sensitivity in the ...