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    • Blended learning baseado na inteligência coletiva - BLBIC: análise de um curso de formação judiciária 

      Silva, José Erigleidson da; http://lattes.cnpq.br/2050956253344646 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-02-03)
      In the second half of the 21st century, Education tries to establish harmony with the cultural transformations that began in the 1950s with the computer revolution. In the current sociotechnical context, two tendencies ...
    • Entre as práticas de (multi)letramento e os processos de aprendizagem ubíqua da cultura digital: percepções estéticas de educadores das linguagens 

      Fofonca, Eduardo; http://lattes.cnpq.br/4161477566095685 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-08-07)
      Contemporaneous society lives ubiquity to its fullest. However, the ubiquity alone does not reflect the reality of today's society, but when it appropriates the flexible ability of communication in social organizations, ...
    • A formação do pedagogo via uso de jogos digitais: uma proposta interdisciplinar 

      Silveira, Guaracy Carlos da; http://lattes.cnpq.br/8185110461713121 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-01)
      The present work proposes the use of the digital games project as an integrating transversal element of the pedagogue formation. Articulated to the proposal of epistemology of complexity and interdisciplinary approach, it ...
    • A leitura de imagens artísticas nas aulas de filosofia no ensino médio: desafios à formação docente 

      Santos, Rodrigo Barboza dos; http://lattes.cnpq.br/0749501519385784 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-04-26)
      The present research aims to investigate how artistic elements can appear in Philosophy classes for High School in the São Paulo teaching network. One of the main premises of this thesis concerns the fact that art does not ...
    • Mulheres blogam: a construção de comunidades imaginadas virtuais 

      Correia, Ingrid Baquit; http://lattes.cnpq.br/6916942861980555 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2020-04-24)
      The work in question investigates the relationship between women and their blogs, articulating the concept of “new domesticity” and the production of an online writing published through the digital tool. It is considered ...
    • Pedagogo na cultura digital: contribuição do design educacional para a práxis da polidocência no contexto híbrido 

      Sanches, Leticia Rocha Justino; http://lattes.cnpq.br/9110591419290582 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-12-19)
      This dissertation is inserted in the research line of teacher training for interdisciplinarity. It has as main objectives to raise the characteristics of the initial formation of the contemporary pedagogue, as well as to ...
    • Rede de colaboração internacional em contextos virtuais: a práxis reconectiva docente em formação continuada no ensino superior 

      Lopes, Ana Lúcia de Souza; http://lattes.cnpq.br/8436367537312820 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-12-14)
      This dissertation consists of a research in the field of Education effected in the interdisciplinary Postgraduate Program of Education, Art, and History of Culture at Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM). We present ...
    • A representação do usuário de maconha no cinema contracultural das décadas de 1960/1970 

      Santos, Tiago Xavier dos; http://lattes.cnpq.br/2533673832926243 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-18)
      This thesis analyzes the representations about the marijuana user in countercultural movies of the 1960s and 1970. The paper first discusses the relationship that man establishes with the Cannabis Sativa plant and pioneering ...
    • Social STEAM Maker, do digital ao barro: tecnologia social, integrativa e prática para o ensino médio 

      Costa, Márcia Maria Arco e Flexa Ferreira da; http://lattes.cnpq.br/4560906524579631 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2020-06-19)
      The objective of this thesis was to reflect on a conceptual and practical alternative for education in digital technological times that would serve the school and the market. For this reflection, the following questions ...
    • O uso limitado de dispositivos móveis em sala de aula por uma geração sem limites 

      Pinto, Paulo Rodrigo Ranieri Dias Martino; http://lattes.cnpq.br/2370765933159965 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-23)
      The backdrop that houses the education and the teaching-learning relationship in this second decade of this century reveals fast technological advances and difficult to be tracked, and an evolution in the connection concept ...
    • Vida extra: vivendo e aprendendo na indústria brasileira de games 

      Caramello, Érika Fernanda; http://lattes.cnpq.br/6979892193987939 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-03-13)
      The present thesis deals with the professional-teacher praxis of the researcher in higher education in the area of games, having as objects of study the creative process of the students, the games industry and the demands ...