Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC)
    • Desenho Industrial – Habilitação em Projeto de Produto (Até 2013) - TCC – FAU Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU)
    • Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC)
    • Desenho Industrial – Habilitação em Projeto de Produto (Até 2013) - TCC – FAU Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Design fundamental: conceito de design aplicado no ensino fundamental pela disciplina de artes

    Thumbnail
    View/Open
    TATIANA GONÇALVES CALIL (13.36Mb)
    Date
    2012
    2013-09-21
    Author
    Calil, Tatiana Gonçalves
    Advisor
    Calvo, Ana Paula
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    O design tem como principal objetivo solucionar problemas referentes às necessidades humanas. Neste projeto o foco foi observar diferentes didáticas de arte e design, que usufruem de atividades artísticas, atividades artesanais e atividades lúdicas para o desenvolvimento pessoal, físico e intelectual de crianças e adolescentes. Por fim, uma análise dessas metodologias salientando a forma a qual se agrupam para propor algo inovador para o ensino-aprendizagem durante os nove anos de ensino fundamental. O resultado dessa proposta é que esses alunos adquiram uma visão mais abrangente sobre design/designer e desenvoltura para lidar com situações de dificuldades com planejamento e criatividade.
     
    The main purpose of design is to solve problems related to human needs. In this project the focus was to observe different forms of teaching art and design, which enjoy art activities, craft activities and leisure activities for personal, physical and intellectual children´s and teenagers’ development. Finally, the study is an analysis of these methodologies highlighting the way which they come together to propose something innovative to the teaching-learning during the nine years of elementary school. The result of this proposal is that these students acquire a more comprehensive view of design/designer and resource fulness to deal with difficult situations with planning and creativity.
     
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/334
    Collections
    • Desenho Industrial – Habilitação em Projeto de Produto (Até 2013) - TCC – FAU Higienópolis [24]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace