Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)
    • Dissertações
    • Controladoria Empresarial - Dissertações - CCSA Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)
    • Dissertações
    • Controladoria Empresarial - Dissertações - CCSA Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Alocação de custos indiretos de uma estrutura de vendas compartilhada: um caso aplicado

    Thumbnail
    View/Open
    Fernando Modesto Yarussi.pdf (258.8Kb)
    Date
    2013-08-15
    Author
    Yarussi, Fernando Modesto
    Advisor
    Milani Filho, Marco Antonio Figueiredo
    Referee
    Oyadomari, José Carlos Tiomatsu
    Referee
    Belli, Márcio Marcelo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The objective of this study is to verify, by means of action research, how to establish criteria to ensure the correct and proper allocation of selling costs, providing transparency in the technical aspects of the distribution of costs. Additionally aims to meet the expectations of internal users, featured by controller of business areas. This research was developed in a multinational company, from electric and electronic sector, which makes use of a shared organizational structure Sales. The data collection was performed using semi-structured interviews in order to identify the necessary elements to input for a framework that would meet the requirements of internal users. Based on the literature and information of these users, the results provided the elaboration of a method of cost allocation aiming to supply an immediate demand of the studied company.
     
    O objetivo deste estudo é verificar, por meio de uma pesquisa-ação, como estabelecer critérios que garantam a alocação adequada dos custos de uma estrutura de vendas, proporcionando transparência sob os aspectos técnicos da distribuição de gastos. Adicionalmente objetiva-se atender as expectativas dos usuários internos, caracterizados pelos gerentes de controladoria das áreas de negócios. Esta pesquisa foi desenvolvida em uma empresa multinacional, do setor eletroeletrônico, a qual se serve de uma estrutura compartilhada de vendas. A coleta de dados foi realizada por meio de entrevistas semiestruturadas de maneira a identificar os elementos necessários para contribuição de um modelo que atendesse as exigências dos usuários internos. Com base na literatura e informações desses usuários, os resultados proporcionaram a elaboração de um modelo de alocação de custos visando ao atendimento de uma demanda imediata da empresa estudada.
     
    CNPq Area
    CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
    Citation
    YARUSSI, Fernando Modesto. Alocação de custos indiretos de uma estrutura de vendas compartilhada: um caso aplicado. 2013. 75 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Contábeis) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2013.
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26284
    Collections
    • Controladoria Empresarial - Dissertações - CCSA Higienópolis [175]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace