Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU)
    • Dissertações
    • Arquitetura e Urbanismo - Dissertação – FAU Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU)
    • Dissertações
    • Arquitetura e Urbanismo - Dissertação – FAU Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Identidade visual - marca de cidade: o processo criativo durante a construção de sistemas de identidade visual para o design de marcas em cidades no Estado de São Paulo

    Thumbnail
    View/Open
    Marcos Aurelio Castanha Junior.pdf (38.23Mb)
    Date
    2014-08-13
    Author
    Castanha Junior, Marcos Aurélio
    Advisor
    Lima, Ana Gabriela Godinho
    Referee
    Almeida, Andrea de Souza
    Referee
    Farias, Priscila Lena
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Esta pesquisa procura iluminar um campo de trabalho específico da identidade visual que refere-se ao design de marcas, abordando uma atividade relativamente nova no Brasil: os projetos de design de marcas para cidades. Ao entender suas características criativas, procedimentos e o processo aos quais os designers foram envolvidos, o presente trabalho traz a discussão para um ponto de vista que busca relacionar os resultados das marcas, sua documentação em manuais e suas aplicações ao processo de desenvolvimento em que foram geradas. Assim, percorreremos algumas marcas de cidades do estado de São Paulo. Usando como exemplo três marcas, relacionaremos o que foi de fato realizado e em que bases teóricas e práticas de pesquisa se fizeram. Procuraremos conhecer, descrever e aprofundar nossos conhecimentos a este segmento profissional e suas peculiaridades.
     
    This research seeks to illuminate one particular field of visual identity that refers to the design of brands, encompassing a relatively new activity in Brazil: the brand design projects for cities. By understanding their creative characteristics, procedures and the process which the designers were involved, this current work bring the discussion to a point of view that seeks to relate the results of the brands, their documentation in manuals and their applications to the development process in which they were generated. Therefore, we will travel on some brands of cities in the state of São Paulo. Using as example three cases, we will relate what was actually done and on what theoretical and practical research basis was done. We will try to know, describe and deepen our knowledge to this professional segment and its peculiarities.
     
    CNPq Area
    CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
    Citation
    CASTANHA JUNIOR, Marcos Aurélio. Identidade visual - marca de cidade: o processo criativo durante a construção de sistemas de identidade visual para o design de marcas em cidades no Estado de São Paulo. 2014. 254 f. Dissertação (Mestrado em Arquitetura e Urbanismo) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2014.
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25977
    Collections
    • Arquitetura e Urbanismo - Dissertação – FAU Higienópolis [416]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace