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dc.creatorBatista, Fernanda Cristina Araújopt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:46:58Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:13:28Z
dc.date.available2011-01-18pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:13:28Z
dc.date.issued2010-08-12pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25435
dc.description.abstractThis paper aims at analyzing the relation between Vladimir Nabokov s novel Lolita (1955) and Stanley Kubrick s and Adrian Lyne s film adaptations of the novel, the former released in 1962 and the latter in 1997. We will base our study on French semiotics, also known as greimasian semiotics, to analyze the effects of meaning created by the different actantial roles played by the narrator, Humbert Humbert, in the novel and the strategies used in the filmic discourses to create the same effects in certain sequences in order to honor the original work or, on the contrary, to create different effects in order to revise it in some aspects, adapting it to their target audience, which was different from the one which had only had contact with the book because they lived in a different time and had expectations of how the movies would treat controversial subject matters that had been raised in the novel.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectLolitapor
dc.subjectromancepor
dc.subjectadaptações fílmicaspor
dc.subjectsemiótica greimasianapor
dc.subjectlinguagem cinematográficapor
dc.subjectLolitaeng
dc.subjectnoveleng
dc.subjectfilm adaptationseng
dc.subjectgreimasian semioticseng
dc.subjectfilm languageeng
dc.titleLolita de Ramsdale x Lolitas de Hollywood: uma análise do romance de Vladimir Nabokov e das adaptações fílmicas de Stanley Kubrick e Adrian Lynepor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentLetraspor
dc.publisher.programLetraspor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRASpor
dc.description.resumoEsta dissertação analisará a relação entre o romance Lolita (1955), de Vladimir Nabokov, e as adaptações fílmicas, de Stanley Kubrick, de 1962, e de Adrian Lyne, de 1997. Tendo por base a teoria da semiótica de linha francesa, também conhecida como semiótica greimasiana, para tratar dos efeitos de sentido gerados pelos diferentes papéis actanciais que o narrador Humbert Humbert assume no romance e das estratégias utilizadas no discurso fílmico a fim de criar os mesmos efeitos e reverenciar a obra de base em determinadas sequências ou, pelo contrário, com o objetivo de criar efeitos diferentes como forma de revisar o texto de origem em alguns aspectos, adequando-o ao público-alvo da produção fílmica, cujo perfil é diferente devido à época em que viveram e às expectativas que tinham a respeito do modo como os filmes tratariam o tema polêmico do romance.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9922488292452299por
dc.contributor.advisor1Atik, Maria Luiza Guarnieript_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6573639208092932por
dc.contributor.referee1Barros, Diana Luz Pessoa dept_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4742321400577426por
dc.contributor.referee2Ribeiro, Raquel de Sousapt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/3979116182000133por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4543/Fernanda%20Cristina%20Araujo%20Batista.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2318/1/Fernanda%20Cristina%20Araujo%20Batista.pdf


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