Formação de professores para o uso da comunicação digital por meio do trabalho em parceria
Tipo
Dissertação
Data de publicação
2007-12-10
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Jordão, Teresa Cristina
Orientador
Bairon, Sérgio
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Peña, Maria de Los Dolores Jimenez
Gosciola, Vicente
Gosciola, Vicente
Programa
Educação, Arte e História da Cultura
Resumo
This work of research intends to analyze an experience in the formation of teachers, whose model foresees the work in partnership. Resources are offered in this formation so that the teacher rethink his pedagogical practice and consider new
strategies of education, integrating the use of resources of digital communication in a creative and innovative way. Work in partnership allows a look of another professional for the practice of the teacher. This professional has a particularity: it must be a partner of the teacher, that is, another teacher.
Descrição
Palavras-chave
formação de professores , trabalho em parceria , tecnologia na
educação , comunicação digital , objetos de aprendizagem , formation of teachers , work in partnership , technology in the education , digital communication , learning objects
Assuntos Scopus
Citação
JORDÃO, Teresa Cristina. Formação de professores para o uso da comunicação digital por meio do trabalho em parceria. 2007. 215 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2007.