Imaginário e design: resignificação do jogo eletrônico por meio da linguagem expressiva

Imagem de Miniatura
Tipo
Dissertação
Data de publicação
2007-09-14
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Sato, Adriana Kei Ohashi
Orientador
Araujo, Paulo Roberto Monteiro de
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Rizolli, Marcos
Moura, Monica
Programa
Educação, Arte e História da Cultura
Resumo
This work intends to analyze design as the object that generates answers to the user's (gamer's) expectations based on the collective imaginarium. In turn, this imaginarium originates in a specific social-cultural context. Considering men as symbolic beings, they look for the reason of their existence by attribuing meaning to objects. Those meanings are interpreted by society, creating values, behaviors and cultural references. This work presents fundamental concepts about design and its presence in the social-cultural context, being design the language that interprets and re-signify the electronic game based on the collective imaginarium.
Descrição
Palavras-chave
cultura , design , imaginário , resignificado , ambiente virtual , mídia digital , MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) , videogame , culture , design , imaginarium , resignify , virtual atmosphere , digital media , MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) , videogame
Assuntos Scopus
Citação
SATO, Adriana Kei Ohashi. Imaginário e design: resignificação do jogo eletrônico por meio da linguagem expressiva. 2007. 183 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2007.