Adelpha Repositório DigitalAdelpha
    • About
    • Our policy
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Computação e Informática (FCI)
    • Trabalho de Conclusão de Curso (TCC)
    • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas - TCC - FCI Higienópolis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculdade de Computação e Informática (FCI)
    • Trabalho de Conclusão de Curso (TCC)
    • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas - TCC - FCI Higienópolis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
    This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Estudo da aplicação de metodologia de avaliação de jogos digitais educativos e objetos de aprendizagem

    Thumbnail
    View/Open
    GUILHERME CHEVIS MEIRA (499.8Kb)
    Date
    2019-06
    Author
    Filho, Joaquim Pessoa
    Author
    Ramo, Fabio M
    Author
    Meira, Guilherme chevis
    Advisor
    Filho, Joaquim Pessoa
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Jogos digitais e objetos de aprendizagem são cada vez mais utilizados no contexto educacional e existem diversas abordagens de desenvolvimento e implementação destes recursos. Por ser um mercado que cresce continuamente, surge a necessidade da utilização de metodologias para avaliação destes. Logo, neste trabalho, são estudadas diferentes abordagens para avaliação de objetos de aprendizagem e jogos digitais educativos, dentre elas, o Learn Object Review Instrument, que foi escolhido para ser testado no contexto do projeto de desenvolvimento de jogos para o Sistema Mackenzie de Ensino. Concluiu-se que é viável a aplicação desta metodologia para projetos como este, porém com algumas modificações para melhor aproveitamento dos resultados obtidos.
     
    Digital Games and Learning objects are increasingly being used in the educational context and there are many approaches for developing and implementing these resources. Because it’s a market in continous growth, the need to evaluate these resources emerges. Therefore, in this paper, different approaches of evaluating learning objects and educative digital games are studied. Amongst these, the Learn Object Review Instrumet which was selected to be tested inside the context of the game development project related to the Mackenzie’s Educational System. It is concluded that it is viable to apply the chosen methodology to projects such as this. However, some modifications are needed to make better use of the results obtained.
     
    URI
    http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/20073
    Collections
    • Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas - TCC - FCI Higienópolis [6]

    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace
     

     


    Mackenzie
    Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Contact Us | Send Feedback
    DSpace Software Copyright © 2002-2020 Duraspace