O conhecimento do não verbal do oponente na negociação : uma vantagem competitiva para os gerentes de projeto
Tipo
Monografia
Data de publicação
2012
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Paixão, Henrique Calheiro da
Orientador
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Programa
Resumo
O Conhecimento do Não-Verbal na negociação é uma poderosa arma, para
os Gestores de Projetos. A todo instante, estes são obrigados e entrarem nas mais
variadas formas e tipos de negociação. Seja na busca por recursos, um cronograma
apertado, ou ainda uma súbita mudança no Escopo do Projeto. Sendo assim, saber
como reagir, poder prever o comportamento do oponente, saber como e de que
forma negociar, torna-se uma poderosa arma nesta atividade em que grande parte
do tempo é preciso negociar de uma maneira efetiva, com uma comunicação
simples, clara e objetiva. O presente estudo foi realizado através de pesquisa
teórica, realizada nas áreas de: Negociação, Comunicação, Vantagem Competitiva,
a Linguagem Não Verbal e Gerenciamento de Projetos.
Knowledge on Non Verbal negotiation is a powerful weapon for Project Managers. At any moment, they are bound to take part in various forms of negotiation; whether it happens in the form of a search for resources, a tight schedule, or a sudden change in the project scope. Thus, knowing how to react, being able to predict your opponet's behavior and knowing how to negotiate become powerful weapons in this activity in which most of the time you need to negotiate in an effective way, with simple, clear and objective communication. This study was conducted through theoretical research, taking into consideration the fields of Negotiation, Communication, Competitive Advantage, Non Verbal Language and Project Management.
Knowledge on Non Verbal negotiation is a powerful weapon for Project Managers. At any moment, they are bound to take part in various forms of negotiation; whether it happens in the form of a search for resources, a tight schedule, or a sudden change in the project scope. Thus, knowing how to react, being able to predict your opponet's behavior and knowing how to negotiate become powerful weapons in this activity in which most of the time you need to negotiate in an effective way, with simple, clear and objective communication. This study was conducted through theoretical research, taking into consideration the fields of Negotiation, Communication, Competitive Advantage, Non Verbal Language and Project Management.
Descrição
Palavras-chave
Gestão de projetos , Comunicação , Linguagem não verbal