Now showing items 1-3 of 3

    • Aprendizagem da docência: a língua inglesa no ensino superior tecnológico: experiências, práticas e desafios 

      Ramirez, Rodrigo Avella; http://lattes.cnpq.br/3875857514322336 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-06-13)
      Teacher education and professional development are not limited to the initial phases of teaching, or to prescriptive models of training. The professional daily life of the teacher is marked by practices and challenges ...
    • PIBID e formação docente: contribuições do professor supervisor para a prática pedagógica do aluno egresso em início de carreira 

      Queiroz, Elaine de Oliveira Carvalho; http://lattes.cnpq.br/3657756466169654 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-06-19)
      This research aimed to analyze the contributions of the supervisor professor to the pedagogical practice of the Pedagogy graduating student at the beginning of their careers and that have taken part of the Programa ...
    • Trajetórias de aprendizagem da docência em contextos não escolares 

      Yamamoto, Fernanda Aparecida; http://lattes.cnpq.br/5613617092442934 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-06-13)
      This work investigates the learning paths of karate instructors, based on analysis of their perceptions about their experiences, life stories and professional development. To perform the study, we considered the theoretical ...