Now showing items 21-40 of 102

    • O livro como espetáculo: transformações do campo editorial com o advento dos e-books 

      Duarte, Marcos Nepomuceno; http://lattes.cnpq.br/9148704066781850 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-08-25)
      The beginning of e-books sets a challenge to all professionals that work on the traditional editorial field (which means, the field base on printed books), whether they are author, literary agents, publishers, designers, ...
    • À sombra da vida nua: uma leitura biopolítica da infância 

      Bentes, Jackson Luiz Nunes; http://lattes.cnpq.br/8595759894540190 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-09-01)
      The thesis of this research follows two parallel lines: the first affirms that the history of infancy constructs the identity of infancy, in other words, infancy is not understood as a chronological issue but rather becomes ...
    • Queerizando o ensino de línguas estrangeiras: potencialidades do cinema queer no trabalho com questões de gêneros e sexualidades 

      Míguez, Antón Castro; http://lattes.cnpq.br/6829358449068280 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-09-02)
      A pesar de los avances presentes en los Parámetros Curriculares Nacionales (PCN), la escuela aún trabaja las cuestiones de géneros y sexualidades desde una perspectiva binaria y esencialista, desde bases heteronormativas, ...
    • A Casa Godinho como lugar de memória na cidade de São Paulo: 1890-1930 

      Bianchi, Vaner Silvia Soler; http://lattes.cnpq.br/0249556715476229 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-09-03)
      The relevance of studies of memory locations helps to understand the social relations existing in certain periods of the society. This research deals with the historical survey of Casa Godinho, grocery store from the late ...
    • Barbárie contemporânea: a construção de novas formas de individualismo 

      Oliveira, Lamartine Gaspar de; http://lattes.cnpq.br/2023196219872479 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-11-25)
      The intellectual restlessness that has motivated this survey has set itself for defining the person enclosed within himself, clarifying the very beginning, developing his paths as a product and producer of the reasoning ...
    • Cartas sobre família, liberdade e natureza: uma análise da obra de Paul Cézanne 

      Carmo, Ana Carolina Rigoni; http://lattes.cnpq.br/4453995348727107 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-11-27)
      La correspondance du peintre français Paul Cézanne (1839-1906) a été publiée pour la première fois en 1937. Il s'agit d'un ensemble de 207 lettres réunies par le chercheur John Rewald. Au long des années, elle a été révisée, ...
    • Trajetórias de mulheres professoras no Instituto Federal de São Paulo (IFSP): campus São Paulo 

      Cerqueira, Maria Cristina Rizzetto; http://lattes.cnpq.br/7719436184933603 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-12-03)
      The starting point of this thesis was the observation a little number of women teaching technical disciplines in areas such as engineering, architecture and technologies at IFSP Campus Sao Paulo. This fact lead to question ...
    • Arte em Cena: teatro na escola pública como prática de liberdade 

      Oliveira, Marcia Cristina Polacchini de; http://lattes.cnpq.br/9602521709635362 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-12-17)
      The present work discusses the Art on Stage Project, its creational and development process, held at the State School Plínio Barreto in São Paulo county, and also includes the analisys of the projects student theater company ...
    • Mário Zan: um arauto da música de fronteira de Mato Grosso do Sul 

      Ferrari, José Francisco; http://lattes.cnpq.br/7271125033550690 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-05)
      This thesis has as its research subject to recognize the musician/accordionist Mario Zan as one of the first composers to disclose the rhythms and boundary music of Mato Grosso do Sul to other states in the nation and also ...
    • O uso limitado de dispositivos móveis em sala de aula por uma geração sem limites 

      Pinto, Paulo Rodrigo Ranieri Dias Martino; http://lattes.cnpq.br/2370765933159965 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-23)
      The backdrop that houses the education and the teaching-learning relationship in this second decade of this century reveals fast technological advances and difficult to be tracked, and an evolution in the connection concept ...
    • A educação a distância como apoio à implantação de um trânsito cidadão: a experiência da cidade de São Paulo 

      Kiefer, Josefina Giacomini; http://lattes.cnpq.br/8281751656961069 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-24)
      This study describes and analyses the programs of the courses taught at a distance for training the teachers, mediated by computers and internet, developed by the Companhia de Engenharia de Tráfego de São Paulo - CET, as ...
    • Entre as práticas de (multi)letramento e os processos de aprendizagem ubíqua da cultura digital: percepções estéticas de educadores das linguagens 

      Fofonca, Eduardo; http://lattes.cnpq.br/4161477566095685 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-08-07)
      Contemporaneous society lives ubiquity to its fullest. However, the ubiquity alone does not reflect the reality of today's society, but when it appropriates the flexible ability of communication in social organizations, ...
    • Educar sob os princípios da alteridade ética de Lévinas 

      Silva, Maria Alice Moreira; http://lattes.cnpq.br/0048581752869225 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-08-19)
      This work investigated the possibility to education based on the principles of ethic alterity – opening a space in the educational experience that enables the proximity with the other and the respect to the different, ...
    • Aprendizagem e desenvolvimento profissional de professores do ensino superior: práticas pedagógicas com o uso de tecnologia 

      Bratti, Marilia Pizzatto; http://lattes.cnpq.br/8477204781399337 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-08-31)
      This research, regarding professor training, aimed to make the analysis of learning ways and professional development of higher education professors who has used information digital technologies in classroom. This theme ...
    • Um sergipano em Paris : a arte gráfica de Cândido Aragonez de Faria no fin-de-siècle parisiense (1882 a 1911) 

      Gaudêncio Junior, Norberto; http://lattes.cnpq.br/3425101875347583 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-12-11)
      The present research explores the work of Cândido Aragonez de Faria, an artist from Sergipe, focusing on the period of his production in which he lived in Paris (1882–1911) when he became a very requested graphic artist ...
    • Implante Coclear: estudos concernentes à biopolítica, ao biopoder e ao biocapital em III volumes 

      Garcia, Eduardo de Campos; http://lattes.cnpq.br/6264617117450444 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-12-18)
      This thesis, though apparently deals with issues concerning the Cochlear Implant, its object collides an analysis than visuoimperceptual order authorizing the operation of body modification involving the overlapping between ...
    • A Comissão Nacional da Verdade: significados para a efetivação dos direitos humanos e contribuição para construção de uma educação política 

      Cardoso, Rogério da Silva; http://lattes.cnpq.br/5208092347501321 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-01-29)
      The purpose of this thesis has been that of showing the recent factors in Brazilian social, political and cultural scene, factors which have opened their way to the creation of The National Committee of Truth, designed to ...
    • O olhar curatorial de Pietro Maria Bardi nas exposições de design no MASP 

      Buonano, Débora Gigli; http://lattes.cnpq.br/4410470703420855 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-05)
      This doctoral research project is a study of the critical texts of Pietro Maria Bardi on design exhibitions that took place at MASP, Museu de Arte de São Paulo Assis Chateaubriand, the period in which he was director. ...
    • Re-Visão dos aspectos de linguagem da escritura fotográfica na ambiência digital 

      Guedes, Ângelo Dimitre Gomes; http://lattes.cnpq.br/1465041713969987 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-12)
      The correlation technology-language has behaved as an important vector for the changes in the ways humanity relate and the photography is an important element in this discussion. The digital scripture, the Internet, the ...
    • A tatuagem como processo 

      Sad, Breno Bitarello; http://lattes.cnpq.br/3515261469822895 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-12)
      Generally speaking the tattoo is not a practice recognized as belonging to the artistic context, however, its characteristics and behavior of its materials as well as its support enable to relate its process with the process ...