Now showing items 98-102 of 102

    • A universalidade da mulher que se tornou Nossa Senhora e sua relação primitiva-contemporânea na história, arte, religião e semiótica 

      Toda, Egidio Shizuo; http://lattes.cnpq.br/8132722968912358 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-22)
      The present work has the purpose of bringing together historical and artistic facts, as well as elements of the tradition of the early Christian religion, of understanding the figure of Mary. She is the Mother of Jesus, a ...
    • As urgências para os salões municipais de arte contemporânea no ABC paulista 

      Negrisolli, Douglas; http://lattes.cnpq.br/8211274078263838 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-30)
      This research deals with aspects of the Contemporary Art Halls from three cities as know as ABC (Santo André, São Bernardo do Campo and São Caetano do Sul) in São Paulo, and emergencies in the management of events, their ...
    • O uso limitado de dispositivos móveis em sala de aula por uma geração sem limites 

      Pinto, Paulo Rodrigo Ranieri Dias Martino; http://lattes.cnpq.br/2370765933159965 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-23)
      The backdrop that houses the education and the teaching-learning relationship in this second decade of this century reveals fast technological advances and difficult to be tracked, and an evolution in the connection concept ...
    • Vida extra: vivendo e aprendendo na indústria brasileira de games 

      Caramello, Érika Fernanda; http://lattes.cnpq.br/6979892193987939 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-03-13)
      The present thesis deals with the professional-teacher praxis of the researcher in higher education in the area of games, having as objects of study the creative process of the students, the games industry and the demands ...
    • Os vínculos entre educador e educando no ensino médio: experiências de ética e reconhecimento em escolas públicas 

      Meucci, Arthur; http://lattes.cnpq.br/8022941098423778 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-04-13)
      This thesis develops and defends the notion that teaching-learning relationships in the classroom environment encompass ethical conflicts in the search for mutual recognition. It argues that the hurdles faced by high school ...