Now showing items 89-102 of 102

    • Um sergipano em Paris : a arte gráfica de Cândido Aragonez de Faria no fin-de-siècle parisiense (1882 a 1911) 

      Gaudêncio Junior, Norberto; http://lattes.cnpq.br/3425101875347583 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-12-11)
      The present research explores the work of Cândido Aragonez de Faria, an artist from Sergipe, focusing on the period of his production in which he lived in Paris (1882–1911) when he became a very requested graphic artist ...
    • Os sertões no século XXI: a beleza que Euclides não viu 

      Cabello, Camila Faustinoni; http://lattes.cnpq.br/4046772261705481 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-12)
      The result of an interdisciplinary formative experience and an empirical, theoretical and documentary research, this work consists in the union of a cultural network , composing an audiovisual ethnography of Canudos in ...
    • A sobrevivência das mulheres de Johannes Vermeer na arte contemporânea 

      Susigan, Cristina; http://lattes.cnpq.br/6217631550270270 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-08-04)
      The work of the Dutch painter Johannes Vermeer (1632-1675) was well established in the period in which he lived. Painting to order, had some frequent patrons, he had a little produced - are known 35 works of the artist, ...
    • A tatuagem como processo 

      Sad, Breno Bitarello; http://lattes.cnpq.br/3515261469822895 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-12)
      Generally speaking the tattoo is not a practice recognized as belonging to the artistic context, however, its characteristics and behavior of its materials as well as its support enable to relate its process with the process ...
    • A tecitura do conhecimento nas redes sociais: habitat das inteligências coletivas 

      Meister, Izabel Patrícia; http://lattes.cnpq.br/5340922290331025 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2012-12-06)
      This thesis is inserted in the context of social networks, which is embedded in cyberspace. For the complex nature of the phenomenon investigated, this research takes a multidisciplinary approach as fundamental and works ...
    • O trabalho manual comunitário e o desvelamento de si-mesmo em Heidegger 

      Ribeiro, Débora Inácia; http://lattes.cnpq.br/7048029511754621 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-12-14)
      Mãos Solidárias is a group of women who meet weekly for the accomplishment of manual works like sewing, embroidery, crochet, painting, among others. The articles produced by them are sold and the income obtained is donated ...
    • Trajetórias de aprendizagem da docência em contextos não escolares 

      Yamamoto, Fernanda Aparecida; http://lattes.cnpq.br/5613617092442934 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-06-13)
      This work investigates the learning paths of karate instructors, based on analysis of their perceptions about their experiences, life stories and professional development. To perform the study, we considered the theoretical ...
    • Trajetórias de docentes nos cursos de formação: um estudo do percurso interdisciplinar e suas implicações na prática profissional 

      Lima, Márcia Helena de; http://lattes.cnpq.br/6178659563323969 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-02-16)
      This work is a study of the trajectories of teachers in training courses, with a focus on capturing the echoes of interdisciplinarity in the making, to respond to the need to broaden the discussion related to teacher ...
    • Trajetórias de mulheres professoras no Instituto Federal de São Paulo (IFSP): campus São Paulo 

      Cerqueira, Maria Cristina Rizzetto; http://lattes.cnpq.br/7719436184933603 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-12-03)
      The starting point of this thesis was the observation a little number of women teaching technical disciplines in areas such as engineering, architecture and technologies at IFSP Campus Sao Paulo. This fact lead to question ...
    • A universalidade da mulher que se tornou Nossa Senhora e sua relação primitiva-contemporânea na história, arte, religião e semiótica 

      Toda, Egidio Shizuo; http://lattes.cnpq.br/8132722968912358 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-22)
      The present work has the purpose of bringing together historical and artistic facts, as well as elements of the tradition of the early Christian religion, of understanding the figure of Mary. She is the Mother of Jesus, a ...
    • As urgências para os salões municipais de arte contemporânea no ABC paulista 

      Negrisolli, Douglas; http://lattes.cnpq.br/8211274078263838 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-30)
      This research deals with aspects of the Contemporary Art Halls from three cities as know as ABC (Santo André, São Bernardo do Campo and São Caetano do Sul) in São Paulo, and emergencies in the management of events, their ...
    • O uso limitado de dispositivos móveis em sala de aula por uma geração sem limites 

      Pinto, Paulo Rodrigo Ranieri Dias Martino; http://lattes.cnpq.br/2370765933159965 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-23)
      The backdrop that houses the education and the teaching-learning relationship in this second decade of this century reveals fast technological advances and difficult to be tracked, and an evolution in the connection concept ...
    • Vida extra: vivendo e aprendendo na indústria brasileira de games 

      Caramello, Érika Fernanda; http://lattes.cnpq.br/6979892193987939 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-03-13)
      The present thesis deals with the professional-teacher praxis of the researcher in higher education in the area of games, having as objects of study the creative process of the students, the games industry and the demands ...
    • Os vínculos entre educador e educando no ensino médio: experiências de ética e reconhecimento em escolas públicas 

      Meucci, Arthur; http://lattes.cnpq.br/8022941098423778 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-04-13)
      This thesis develops and defends the notion that teaching-learning relationships in the classroom environment encompass ethical conflicts in the search for mutual recognition. It argues that the hurdles faced by high school ...