Now showing items 28-47 of 102

    • A educação a distância como apoio à implantação de um trânsito cidadão: a experiência da cidade de São Paulo 

      Kiefer, Josefina Giacomini; http://lattes.cnpq.br/8281751656961069 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-02-24)
      This study describes and analyses the programs of the courses taught at a distance for training the teachers, mediated by computers and internet, developed by the Companhia de Engenharia de Tráfego de São Paulo - CET, as ...
    • A educação de crianças na Revista Infância 

      Moura, Marina de; http://lattes.cnpq.br/1563817430330178 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2012-09-13)
      This study aims to analyze the ideas on education of children in Revista Infancia. This magazine was published between the years 1935 and 1937 by Cruzada Pró-Infância, in São Paulo. During the three years 18 issues of the ...
    • Educação em saúde: práticas educacionais do enfermeiro 

      Pinho, Maria Carla Vieira; http://lattes.cnpq.br/2681535839164713 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-12-20)
      The nursing has, in the educational action, one of its main guiding axes, that is consolidates in the various spaces of realization of the care. This implies thinking the educational action as a fundamental strategy for ...
    • A educação para além da ditadura estética: uma reflexão sobre indústria cultural e emancipação 

      Krette Júnior, Wilson; http://lattes.cnpq.br/0919112225813323 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2013-04-22)
      Education is a social and political practice characterized by the need of asking questions concerning learning processes and training of individuals in search of theoretical and practical improvement. Education is not a ...
    • O educador-pescador: uma metáfora sobre a formação empática do professor a partir de Rogers, Jung, Hemingway 

      Oliveira, Igor Alves Dantas de; http://lattes.cnpq.br/3267525309956512 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-12-16)
      This thesis sets forth the development of an emphatic look as part of educator's development for acting as facilitators of the learning process. This is a theoretical, bibliographical and qualitative research based mainly ...
    • Educar sob os princípios da alteridade ética de Lévinas 

      Silva, Maria Alice Moreira; http://lattes.cnpq.br/0048581752869225 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-08-19)
      This work investigated the possibility to education based on the principles of ethic alterity – opening a space in the educational experience that enables the proximity with the other and the respect to the different, ...
    • Entre as práticas de (multi)letramento e os processos de aprendizagem ubíqua da cultura digital: percepções estéticas de educadores das linguagens 

      Fofonca, Eduardo; http://lattes.cnpq.br/4161477566095685 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-08-07)
      Contemporaneous society lives ubiquity to its fullest. However, the ubiquity alone does not reflect the reality of today's society, but when it appropriates the flexible ability of communication in social organizations, ...
    • Entre o novo e o atemporal: a sonoridade plástica de Fantasia 

      Hayek, Thais Fernanda Martins; http://lattes.cnpq.br/7415004502226262 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-08-08)
      The relevance and creativity of Walt Disney to the cultural history and contemporary art is express in the movie Fantasia (1940), which originality is characterized by the union between the new technologies applied to the ...
    • Entrelaçamento: percepções e experiências vivenciadas na formação de conceitos por cegos congênitos 

      Rodrigues, Marta Cristina; http://lattes.cnpq.br/7355824239306452 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-08-04)
      This research aimed to understand the process of acquisition of concepts by adolescents with congenital blindness. The guiding question was: How does the congenital blind child construct concepts? As a general objective, ...
    • A experiência do corpo-texto : um aceno à construção da cena no corpo e à reinvenção do corpo em cena 

      Bellicieri, Fernanda Nardy; http://lattes.cnpq.br/3369227612290273 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-12)
      The thesis aims to describe an authorial transcription methodology which I call "bodytext" (verb in its emetic quality) to a "text-body" or scene, re-calculated, rescued and resulting from this organic-performative verb, ...
    • Faria de Vasconcelos e as diretrizes da pedagogia científica na formação matemática do professor primário (1909-1960) 

      Marques, Josiane Acácia De Oliveira; http://lattes.cnpq.br/5762744690709307 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-06-04)
      This research presents the results of the investigation that aimed to understand, under orientations found in the works of the Portuguese author Faria de Vasconcelos, a scientific discourse to the teaching of arithmetic ...
    • Filosofia analítica e a produção artística contemporânea: a teoria do conceito agregativo como proposta de superação do desafio da escalabilidade à teoria estética 

      Siqueira, Jean Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/4621987910771532 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-02-16)
      The present work proposes an interdisciplinary investigation concerning the logic of the concept ART, that is, about the circumstances that justify the categorization of something through the predicative expression “is ...
    • Formação cultural e artística de estudantes de pedagogia: constelações potenciais 

      Bonci, Estela Maria Oliveira; http://lattes.cnpq.br/3223199451667679 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-19)
      As a map of the night sky, a celestial chart was drawn for the journey through the constellations present in the universe of the cultural and artistic formation of the Pedagogy students of the Mackenzie Presbyterian ...
    • A formação do pedagogo via uso de jogos digitais: uma proposta interdisciplinar 

      Silveira, Guaracy Carlos da; http://lattes.cnpq.br/8185110461713121 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-01)
      The present work proposes the use of the digital games project as an integrating transversal element of the pedagogue formation. Articulated to the proposal of epistemology of complexity and interdisciplinary approach, it ...
    • Formação docente e relações étnico raciais na educação: reflexões sobre identidade afrodescendente dos alunos da faculdade Zumbi dos Palmares 

      Campos, Elane Silva; http://lattes.cnpq.br/1161699412845643 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-15)
      The social context in different historical moments has established identity references, which model is tangled with conditional foundation, in which has determined identity as something stiff, besides all cultural shifts. ...
    • Formação e atuação do orientador educacional: perspectivas interdisciplinares 

      Silva, João Roberto de Souza; http://lattes.cnpq.br/3399115118635753 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-06-18)
      Education is not a pure area, it is hybrid, which reveals in itself and by itself its interdisciplinary character. In this scenario an indispensable professional is the educational couseler. The educational couseler is one ...
    • Formação inicial docente e vivências educacionais: trajetória trilhada na disciplina Educação e Novas Tecnologias do curso de Pedagogia da Universidade Presbiteriana Mackenzie 

      Inocencio, Doralice; http://lattes.cnpq.br/6364964895139627 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2013-03-04)
      Several discussions are taking place about the importance of dialogue between the knowledge areas. This dialogue due to the fact that the modern world presents issues multifaceted, and increasingly complex, seeking urgent ...
    • Formação interdisciplinar: contribuições da Residência Multiprofissional em saúde 

      Farias, Teresa Cristina Bordallo; http://lattes.cnpq.br/8867762030467446 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-04)
      Introduction: Health training has shown the need for changes in traditional models of education and health care, marked by Paradigm Biologicist and uniprofissional. representing the changes in health graduate highlight ...
    • Fotojornalismo em Campina Grande – PB: mapeamento de relatos e imagens de 1960 a 2012 

      Figueiredo Júnior, Paulo Matias de; http://lattes.cnpq.br/6630857372002869 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 206-08-03)
      La recherche ci-présente est un schéma des photojournalistes qui ont travaillé dans la ville de Campina Grande – PB pendant la période de 1960-2012, ayant comme éléments de soutien des images et des rapports produits par ...
    • Fronteiras instáveis: inautenticidade intercultural na escola de Foz do Iguaçu 

      Carvalho, Francione Oliveira; http://lattes.cnpq.br/6262224578426097 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-12-19)
      his study is part of the thesis that cultural integration in the social imaginary of Foz do Iguaçu, a Brazilian triple border town in the Western area of the State of Parana, is only a political and ideological construction ...