Show simple item record

dc.creatorSoares, Patricia de Palmapt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:22:13Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:16:16Z
dc.date.available2014-02-19pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:16:16Z
dc.date.issued2013-08-20pt_BR
dc.identifier.citationSOARES, Patricia de Palma. Arquitetura como projeto social Os casos dos centros de educação unificada (CEUs) em São Paulo, Brasil e dos Parques bibliotecas em Medellin, Colômbia.. 2013. 228 f. Dissertação (Mestrado em Arquitetura e Urbanismo) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, Sao Paulo, 2013.por
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25949
dc.description.abstractThis work aims to understand how architecture can contribute as a modifying element socioeconomic, through an intervention of degraded areas lacking basic infrastructure. The research aims to focus on the study of buildings that house educational and cultural activities and their impact on the urban environment in which they operate, in case of Centros Educacionais Unificados - CEU's (Unified Educational Centers), in São Paulo, and Parques Bibliotecas (Parks and Libraries) in Medellin, Colombia. In both cases, the study sought to understand the relationship of the building with its surroundings, especially with regard to the appropriation of users through the complex and changing urban landscape, access to infrastructure and equipment for culture and leisure, favoring the reduction in the violence and improving the quality of life of local people.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectarquiteturapor
dc.subjectprojeto socialpor
dc.subjectbibliotecapor
dc.subjectarchitectureeng
dc.subjectlibraryeng
dc.titleArquitetura como projeto social Os casos dos centros de educação unificada (CEUs) em São Paulo, Brasil e dos Parques bibliotecas em Medellin, Colômbia.por
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentArquitetura e Urbanismopor
dc.publisher.programArquitetura e Urbanismopor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMOpor
dc.description.resumoEsse trabalho visa compreender como a arquitetura pode contribuir como elemento modificador socioeconômico, por meio de intervenção em áreas degradadas desprovidas de infraestrutura básica. A pesquisa pretende focar o estudo de edifícios que abrigam atividades educacionais e culturais e seu impacto no ambiente urbano onde se inserem, no caso, os Centros Educacionais Unificados (CEU s), em São Paulo, e dos Parques Bibliotecas, em Medellin, Colômbia. Em ambos os casos, o estudo buscou compreender as relações da edificação com o entorno, principalmente no que se refere à apropriação dos usuários pelos complexos e a modificação da paisagem urbana, pelo acesso à infraestrutura e aos equipamentos de cultura e lazer, favorecendo a redução dos índices de violência e a melhoria da qualidade de vida da população local.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5687889916111851por
dc.contributor.advisor1Simões Júnior, José Geraldopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1220159473975458por
dc.contributor.referee1Alvim, Angélica Aparecida Tanus Benattipt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3698530751056051por
dc.contributor.referee2França, Elisabetept_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0737971321118736por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/2509/Patricia%20de%20Palma%20Soares.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/335/1/Patricia%20de%20Palma%20Soares.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record