Show simple item record

dc.creatorGregolim Junior, Luiz Manoelpt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:48:09Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:14:15Z
dc.date.available2011-05-23pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:14:15Z
dc.date.issued2011-02-10pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25564
dc.description.abstractThis dissertation examines the Presence of the Sacred in Brazilian Country Roots Music mainly focused on songs of the duo Tião Carreiro and Pardinho. By this way, a historical study of hillbilly music, hillbilly traditions and hillbilly culture is done. Through the same historical perspective is carried out a research on the life and work of the duo Tiao Carreiro and Pardinho, and finally analyzes the presence of the sacred in its music and in other duo artists music. With this dissertation, we attempt to observe the religious expression found in Brazilian country roots music, but also other religious events found in the music of the highlighted duo. In regard to the presence of sacred in songs the difference from this duo to the others duo artists is the fact that its songs contain other manifestations of religiosity beyond Brazilian popular catholicism.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectmúsica caipirapor
dc.subjectTião Carreiro e Pardinhopor
dc.subjectcatolicismo popularpor
dc.subjectfolclore caipirapor
dc.subjectviolapor
dc.subjectbrazilian country musiceng
dc.subjectTião Carreiro and Pardinhoeng
dc.subjectpopular catholicismeng
dc.subjecthillbilly folkeng
dc.subjectviolaeng
dc.titlePresença do sagrado na música caipira de raiz brasileira: análise de composições de Tião Carreiro e Pardinhopor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentReligiãopor
dc.publisher.programCiências da Religiãopor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANASpor
dc.description.resumoA presente dissertação versa sobre a Presença do Sagrado na Música de Raiz Caipira Brasileira, mais especificamente analisa as músicas da dupla caipira Tião Carreiro e Pardinho. Dessa forma realiza-se um estudo histórico da música caipira, das tradições caipiras e da cultura caipira. Na mesma perspectiva histórica é feita uma pesquisa sobre a vida e a obra da dupla Tião Carreiro e Pardinho, e por fim apresenta-se uma análise da presença do sagrado nas músicas caipiras desta e de outras duplas. Esta dissertação procura observar as manifestações religiosas encontradas na música caipira, como também outras faces religiosas presentes nas músicas da dupla em destaque. Em se tratando da presença do sagrado, a diferença dessa dupla das demais está no fato de conter em suas músicas outras manifestações da religiosidade brasileira além do catolicismo popular.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9614289670854049por
dc.contributor.advisor1Caldas Filho, Carlos Ribeiropt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1677881528942460por
dc.contributor.referee1Sousa, Rodrigo Franklin dept_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4100683644765602por
dc.contributor.referee2Souza, Ney dept_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0397538756739675por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/4625/Luiz%20Manoel%20Gregolim%20Junior.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/2386/1/Luiz%20Manoel%20Gregolim%20Junior.pdf


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record