Show simple item record

dc.creatorJurevicius, Vilma Ambrosia
dc.date.accessioned2018-04-19T19:16:02Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:11:34Z
dc.date.available2020-05-28T18:11:34Z
dc.date.issued2018-02-05
dc.identifier.citationJUREVICIUS, Vilma Ambrosia. A formação do mediador social e cultural. 2018. 102 f. Dissertação (Educação, Arte e História da Cultura) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo.por
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/25043
dc.description.abstractConsidering the social and cultural mediator as an educator who works with community social groups, this work presents an analysis of experiences of social and cultural mediation. Objective, among other issues, to understand the process of social mediator training through interviews with influential educators who were analyzed and articulated with theoretical references. It was argued that participatory and dialogic processes are central and common points in the actions revealed, and bring another step in the formation of the social and cultural mediator. It is noticed the need for constant training of the social and cultural mediator, and the group journeys constitute as a field of reflexive learning and provoking new searches for efficient performance; being the mediator the greatest apprentice of all experience.eng
dc.formatapplication/pdf*
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectmediador social e culturalpor
dc.subjectrede socialpor
dc.subjectformação de educadorespor
dc.subjectaprendizagempor
dc.titleA formação do mediador social e culturalpor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)por
dc.publisher.programEducação, Arte e História da Culturapor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::AVALIACAO DA APRENDIZAGEMpor
dc.description.resumoConsiderando o mediador social e cultural como um educador que atua junto a grupos sociais comunitários, este trabalho apresenta uma análise de experiências de mediação social e cultural. Objetiva, dentre outras questões, entender o processo de formação do mediador social por meio de entrevistas a educadores influentes que foram analisadas e articuladas com referenciais teóricos. Levantou-se que os processos participativos e dialógicos são pontos centrais e comuns nas ações reveladas, e trazem um outro patamar na formação do mediador social e cultural. Percebe-se a necessidade de formação constante do mediador social e cultural, sendo que as jornadas grupais se constituem como um campo de aprendizagem reflexiva e provocadora de novas buscas de atuação eficiente; sendo o mediador o maior aprendiz de toda experiência.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9585909188902887por
dc.contributor.advisor1Martins, Mirian Celeste Ferreira Dias
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7167254305943668por
dc.contributor.referee1Souza Neto, João Clemente de
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3200985522734291por
dc.contributor.referee2Amaral, Roberto Galassi
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/5007809659038888por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/16193/Vilma%20Ambrosia%20Jurevicius.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/3517/5/Vilma%20Ambrosia%20Jurevicius.pdf
dc.keywordssocial and cultural mediatoreng
dc.keywordssocial networkeng
dc.keywordstraining of educatorseng
dc.keywordslearningeng


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acesso Aberto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acesso Aberto