Conflito e interdependência na cadeia de suprimentos de marcas próprias

Imagem de Miniatura
Tipo
Dissertação
Data de publicação
2006-05-31
Periódico
Citações (Scopus)
Autores
Drügg, Antonio Carlos
Orientador
Brito, Eliane Pereira Zamith
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Membros da banca
Popadiuk, Silvio
Barrizzelli, Nelson
Programa
Administração de Empresas
Resumo
The supply chain management involves participants with conflicting objectives. Attrition situations naturally occur and the use of power defines the conformation of the supply chain. Such attritions can, eventually, modify the product offered to the consumer, in the last loop of the chain. On the private label issue the behavioral dimension of the supply chain is even more accentuated because of differentiated retailer-manufacturer relationship. This paper analyzes the development and commercialization of private label products in the context of the supply chain. Using multiple case studies it was found that the private label factor does not contribute to minimizing the conflict, and in the contrary it might become a source of disagreements.
Descrição
Palavras-chave
marcas , marcas próprias , varejo , cadeia de suprimentos , fornecimento , brands , own brand , private label , supply chain , retail , manufacture
Assuntos Scopus
Citação
DRÜGG, Antonio Carlos. Conflito e interdependência na cadeia de suprimentos de marcas próprias. 2006. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2006.