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dc.creatorSantana, Magda Magnoliapt_BR
dc.date.accessioned2016-03-15T19:25:46Z
dc.date.accessioned2020-05-28T18:03:50Z
dc.date.available2012-02-07pt_BR
dc.date.available2020-05-28T18:03:50Z
dc.date.issued2011-12-15pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.mackenzie.br/handle/10899/23384
dc.description.abstractDignity is a subject discussed mainly by philosophy when referring to human beings. Within organizations, the discussions have been occurring mainly related to dignity at work and the worker. Some efforts have been made to conceptualize what is organizational dignity. This study aimed to identify the practices, attributes and values for the dignity of a financial organization, according to the perception of its employees. The study was conducted in a private bank and is classified as descriptive and exploratory, using the quantitative method.The data collection was conducted through a questionnaire on practices, attributes and values related to organizational dignity, developed and validated by Teixeira et al . (2011). The nonprobability sample consisted of 103 valid cases. The data were processed by descriptive statistics and parametric and nonparametric techniques. Data analysis revealed that some organizational practices relating to dignity are not perceived by employees of the bank as such. Practices related to promoting employee development were the least perceived by the respondents, while the practices of the factor 'did not fool the stakeholders were that most characterized the dignity of the bank, according to respondents. Data analysis also revealed that men and women perceive differently practices related to promoting the development of employees. The research compared also the results of this sample with the study of Teixeira et al. (2011) with Brazilian workers and the results showed statistically significant differences in practices and attributes relating to organizational dignity between the two groups: Brazilian workers and bankers.eng
dc.description.sponsorshipFundo Mackenzie de Pesquisapt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectdignidade organizacionalpor
dc.subjectempresa dignapor
dc.subjectbancospor
dc.subjectorganizational dignityeng
dc.subjectdignity companyeng
dc.subjectbankseng
dc.titleDignidade organizacional: um estudo em uma organização financeirapor
dc.typeDissertaçãopor
dc.publisher.departmentAdministraçãopor
dc.publisher.programAdministração de Empresaspor
dc.publisher.initialsUPMpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOpor
dc.description.resumoDignidade é um tema discutido principalmente pela filosofia quando referente ao ser humano.No âmbito das organizações, as discussões vêm ocorrendo principalmente relacionadas à dignidade no trabalho e do trabalhador. Alguns esforços vêm sendo feitos para conceituar o que seja dignidade organizacional. Este trabalho objetivou identificar as práticas, atributos e valores relativos à dignidade organizacional de uma instituição financeira, na percepção de seus empregados. A pesquisa foi desenvolvida em um banco privado e classifica-se como descritivo-exploratória, utilizando o método quantitativo. A coleta de dados foi realizada por meio de questionário sobre práticas, atributos e valores relativos à dignidade organizacional,desenvolvido e validado por Teixeira et al. (2011). A amostra não-probabilística foi composta por 103 casos válidos. Os dados foram tratados mediante estatística descritiva e técnicas paramétricas e não paramétricas. A análise dos dados revelou que algumas práticas relativas à dignidade organizacional não são percebidas pelos empregados do banco como tal. As práticas referentes a promover o desenvolvimento do empregado foram as menos percebidas pelos respondentes, ao passo que as práticas que compõem o fator não engana os stakeholders foram as práticas que mais caracterizam a dignidade do banco pesquisado,segundo os respondentes. A análise de dados também revelou que homens e mulheres percebem diferentemente as práticas referentes a promover o desenvolvimento dos empregados. A pesquisa comparou, ainda, os resultados dessa amostra com o estudo de Teixeira et al. (2011) com trabalhadores brasileiros e os resultados apontaram diferenças estatisticamente significativas em práticas e atributos relativos à dignidade organizacional entre os dois grupos: trabalhadores brasileiros e bancários.por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7569408791535386por
dc.contributor.advisor1Domenico, Silvia Marcia Russi dept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8337097124162117por
dc.contributor.referee1Teixeira, Maria Luisa Mendespt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2179893747302901por
dc.contributor.referee2Dias, Sonia Maria Rodrigues Caladopt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2605415146843412por
dc.thumbnail.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/2852/Magda%20Magnolia%20Santana.pdf.jpg*
dc.bitstream.urlhttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/554/1/Magda%20Magnolia%20Santana.pdf


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