Now showing items 372-391 of 411

    • O Tamasheq na convergência com o Francês no território africano: caso do Mali 

      Diabate, Moussa; http://lattes.cnpq.br/1800237694926050 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-22)
      This research focuses on the Tamasheq in convergence with the French African territory: the Mali case. The choice of subject is justified because the substrate area Tamasheq / French based on the Convergent Pedagogy ...
    • O teatro como instrumento de sensibilização ambiental: uma experiência de produção teatral da peça "Na floresta" 

      Godoy, Marcio Esdras de; http://lattes.cnpq.br/9047819409103014 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-01-30)
      This interdisciplinary research that unifies art and environmental education, sought, through the art of theater, analyze how it developed the piece entitled In the Forest , which began in 2010. He sought also address the ...
    • Teatro Municipal de São Paulo: da percepção do patrimônio à experiência estética 

      Donato, Célia Cristina Rodrigues de; http://lattes.cnpq.br/6767649675686845 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2012-12-13)
      The main aim of this research is to investigate the Municipal Theater of São Paulo that was built by the high society s patronage of the São Paulo s coffee industry to be the city s opera house in 1911. The Municipal Theater ...
    • Tecnologia digital e educação: o uso de novos suportes midiáticos no ensino jurídico 

      Burgarelli, Sérgio; http://lattes.cnpq.br/1527884578314948 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-09-13)
      xx
    • Tecnologias móveis na educação 

      Higuchi, Adriane Aparecida da Silva; http://lattes.cnpq.br/6985184866597530 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-08-23)
      The use of the mobile technology has caused several changes in all segments of society. Due to their being inserted in people s lives, the digital mobile devices cause changes in the way people communicate, interact, work, ...
    • O telejornal como fonte de informações: construindo conhecimentos em sala de aula 

      Cavalsan, Lúcia Pereira Pires; http://lattes.cnpq.br/9855079018205979 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-02-21)
      The research has the goal of analyzing the contributions of the television newspaper information in the lesson to establish inter relation among pupils having knowledge of different nature. By the daily use of television ...
    • Telenovela & conto: um encontro nos capítulos 

      Araújo, Luís Fernando Ferreira de; http://lattes.cnpq.br/3899581810768573 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-11-30)
      Over the last three decades, the soap opera became a landmark in the history of television and culture of our country. It was not by unanimity, but the soap opera is so inserted in the context of our way of living that it ...
    • A temática ambiental em Escola Técnica de Ensino Médio: reflexões a partir do programa de Educação Ambiental do Centro Federal de Educação Tecnológica de São Paulo - CEFET-SP 

      Pinto, Utabajara Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/7213536003993762 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-08-19)
      The analysis "The Thematic Environmental Technical School High School: reflections from the Environmental Education Program of the Federal Center of Technological Education of Sao Paulo - SP-CEFET" takes into account the ...
    • "The beguiled" de Sofia Coppola: o feminino na tela 

      Mussareli, Júlia Machado; http://lattes.cnpq.br/6686100968410265 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-12-11)
      This dissertation aims to problematize, under the category of gender analysis, Cultural History and Semiotics, the feature film "The Beguiled" through the eyes of director Sofia Coppola. The research goes through the ...
    • Os tipos gráficos da pichação: desdobramentos visuais 

      Silva, Gustavo Lassala; http://lattes.cnpq.br/9695349166707084 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-02-06)
    • O trabalho do supervisor regional do curso normal superior fora de sede da Uniararas: limites e possibildades 

      Sano, Midori; http://lattes.cnpq.br/3706980637667532 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-08-27)
    • Trabalho docente com softwares educacionais: estudo de caso sobre projeto de informática com alunos do ensino fundamental I em uma escola na rede pública estadual 

      Gumiero, Paulo Sergio; http://lattes.cnpq.br/2618516844013474 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2010-02-08)
      This work aims the analysis of the possibilities of working with projects using the computer in teaching practice. This research shows the experience of a pedagogical project realized in a school in Mauá City, São Paulo ...
    • O trabalho docente no ambiente virtual de aprendizagem de videoconferência: a percepção de professores videoconferencistas 

      Weckelmann, Valéria Faria; http://lattes.cnpq.br/5930626732504226 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-08-21)
      This present work brings for discussion the results of a survey carried out with faculty that has significant experience in superior teaching in learning environments in the physical presence teaching mode and distance ...
    • Trabalho em grupo: uma estratégia de aprendizagem no ensino superior 

      Casanova, Mousar; http://lattes.cnpq.br/3560121156225807 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-02-18)
      This study aims to investigate the criteria used by teachers in higher education in work groups. Understanding that the role of teaching is the search and mastery of knowledge and the teacher is the mediator between the ...
    • Trabalho por projetos na educação profissional técnica e desenvolvimento profissional docente 

      MIquelim, Débora de Lima Azevedo; http://lattes.cnpq.br/0937135106594162 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-02-22)
      This research tries to understand the contributions of the work through projects in the professional development of teachers. This analysis was done using the visions of the environment technical course teachers of one of ...
    • Trabalhos por projetos: desafios na escola de ensino fundamental 

      Lima, Mary Hebling de; http://lattes.cnpq.br/9491650355445158 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2012-02-07)
      This study developed a research which sought support to the development of works by Interdisciplinary Projects. It surveyed the theories proposed by authors such as Dewey, Kilpatrick, Hernández, among others, to clarify ...
    • Traços, trajetos e processos da dança criativa 

      Liza, Adriana Vilchez Magrini; http://lattes.cnpq.br/1755731404074464 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-22)
      This work is related to the field of dance as a language, placed in the area of arteducation, and seek to understand and conceptualize the creative dance as a way of language throughout designated objects. We will raise ...
    • A trajetória cultural de Flamínio Fávero e suas contribuições socioeducacionais 

      Oliveira, Mariana Matos; http://lattes.cnpq.br/7888747713865197 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-02-07)
      The present work has as objective to deal with the cultural trajectory of Flamínio Fávero and his socioeducational aids. This relicate personalisable historietalized images is used here "cultural biography", with a vial ...
    • Trajetórias de aprendizagem da docência de professores do ensino técnico em nível médio 

      Rocha, Darlan Oliveira; http://lattes.cnpq.br/1443588837028100 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-08-24)
      This paper reports on the teaching of learning trajectories in technical education at secondary level, of Apprentice Craftsmen schools of the Federated Network of Technological Education, permeating the debate on education ...
    • A TV como recurso didático na educação ambiental e formação cidadã: estudo de caso em uma escola privada de ensino fundamental I em São Paulo e uma universidade com TV pública (universitária) 

      Souza, Ana Luisa de Campos e; http://lattes.cnpq.br/3631227158874276 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2010-08-23)
      The present study aimed to identify the possibility of generation of paradidatic materials on Education for the Environment and Citizen Education through television. For this purpose, it was studied the Education theme ...