Now showing items 160-179 of 411

    • As fases pictóricas de Wega Nery 

      Rosin, Priscila; http://lattes.cnpq.br/7339470015309616 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-06-01)
      Wega Nery (1912-2007) was a Brazilian artist with 60 years of artistic career and cataloged over 1000 works. In this long history, there were artistic works from different phases, which were: Academic Influences ; Formal ...
    • A favela do Moinho de dentro para fora : relatos e percepções de seus moradores sobre suas vidas 

      Tamura, Natália de Campos; http://lattes.cnpq.br/8498943773530411 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-12-14)
      This material proposes a collection and analysis of “Favela do Moinho” oral histories, the latest favela based in São Paulo’s Downtown City. Through inhabitans memories, there are reports about where they came from, how ...
    • O filme nas aulas de história: desafios e propostas análise do catálogo videoteca pedagógica da FDE 

      Mello, Regina Santos de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/0116067209352163 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-01-23)
      The purpose of this work is firstly to analyze the catalog called Videoteca Pedagógica developed by FDE (Fundação para o Desenvolvimento da Educação) during the period of time comprising years 1990 to 1994. The Catalog is ...
    • Filmes de ficção científica como um meio de sensibilização para a ética planetária: estudo de caso numa escola pública de ensino médio em São Bernardo do Campo (2006-2007) 

      Nishitani, Eduardo Yoshikazu; http://lattes.cnpq.br/4376925300357822 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-09-03)
      In this work, it is discoursed on the urgency of a directed ethical formation for those who inherit a planet which is more and more globalized. The principle is if the globalization shows us an opportune time for seeing ...
    • Fonograma: transnformações histórico-culturais e tendências tecnológicas no mercado da música popular brasileira (1902-2007) 

      Silva Neto, João Marcondes da; http://lattes.cnpq.br/3037501769846410 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-08-14)
      The study notes that line the main Brazilian phonographic market changes, between 1902 and 2007. Classifying primary sources, phonograms, the structuring of knowledge. Includes in its history, the principle of the Brazilian ...
    • Formação continuada com base na pedagogia Waldorf: contribuições do projeto Dom da Palavra 

      Salles, Rubens; http://lattes.cnpq.br/2217781511249875 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2010-04-12)
      The main purpose of this work is to analyze considerations made by 1st grade elementary school teachers, who took part in the "Dom da Palavra" (PDP) ("Gift of the Word") project - a continual education development project ...
    • Formação continuada de professores e TIC: contribuição do Curso Mídias na Educação 

      Turiani, José Luis de Melo; http://lattes.cnpq.br/5260294363050993 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-10-06)
      This work is part of research on learning in continuing education, regarding the use of the mode of distance education as a tool to complement their Professional qualifications. The study is participating public school ...
    • Formação de coordenadores pedagógicos e o uso de tecnologias educacionais: percepções e significados 

      Martins, Leandro Wendel; http://lattes.cnpq.br/8540298080053774 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-01)
      The research insert itself on the research line of the Educator's Formation for Interdisciplinarity Master's Program: Education, Art and History of Culture from Universidade Presbiteriana Mackenzie. The investigation ...
    • Formação de professores de educação básica para uso de linguagem híbrida: a importância do roteiro de audiovisual no processo de ensino-aprendizagem 

      Berlezzi, Fernando Luis Cazarotto; http://lattes.cnpq.br/4991811052936688 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-05-05)
      The development of New Technologies of Communication and Information, the convergence of media and hybridization of teaching has brought changes in the educational field, especially in the teaching-learning relationship.Several ...
    • Formação de professores na universidade: o curso de Pedagogia em questão 

      Pinto, Daniella Basso Batista; http://lattes.cnpq.br/4501314880758046 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-01-29)
      The proposal of this study if relates to the understanding of as she is being developed the professional learning of the docência in the course of Pedagogia and its practical contribution for the pedagogical one of the ...
    • Formação de professores para o uso da comunicação digital por meio do trabalho em parceria 

      Jordão, Teresa Cristina; http://lattes.cnpq.br/0305057332018601 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-12-10)
      This work of research intends to analyze an experience in the formation of teachers, whose model foresees the work in partnership. Resources are offered in this formation so that the teacher rethink his pedagogical practice ...
    • A formação do mediador social e cultural 

      Jurevicius, Vilma Ambrosia; http://lattes.cnpq.br/9585909188902887 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-05)
      Considering the social and cultural mediator as an educator who works with community social groups, this work presents an analysis of experiences of social and cultural mediation. Objective, among other issues, to understand ...
    • Formação em serviço de professores em escolas municipais do extremo leste da capital paulista 

      Tavano, Vinicius; http://lattes.cnpq.br/0721202498919123 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2013-02-21)
      Este trabajo está compuesto por una investigación que se propone a investigar la dinamica del proceso de formación permanente del profesor en la própria escuela y cuales fueron sus consecuencias para el desarrollo de la ...
    • A formação inicial de professores para o uso das TICs: um estudo exploratório do curso de pedagogia de duas universidades da cidade de São Paulo 

      Oliveira, Gisele Soares Gama de; http://lattes.cnpq.br/6095201750548075 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-03-16)
      New technologies for information and knowledge have changed quickly, bringing new challenges for social development, what obligatory includes the education. To understand the features of the available technologies and how ...
    • Formação pedagógica de docentes do ensino superior em cursos de pós-graduação "stricto sensu" 

      Nascimento, Julia de Cassia Pereira do; http://lattes.cnpq.br/4768816664981037 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-03-05)
      Under the influence of the knowledge society, the growth of the demand for a professional graduation brings up the discussion on capacity of the university professors. Postgraduate education stricto sensu courses have a ...
    • Formação profissional e condições de trabalho do magistério paulista entre 1996-2011 

      Souza, Gilberto Pereira de; http://lattes.cnpq.br/4552073524288236 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-08-18)
      This research approaches on the politics and actions of the professional formation of docent in the Basics Education of São Paulo during the period 1996-2011, specific teachers of the second cycle of Fundamental practice ...
    • Fotografia 2D e 3D : imagens da interdisciplinaridade entre arte e ciência 

      Damiani, Vitor; http://lattes.cnpq.br/2051250341441330 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-04-06)
      The history of photography is permeated with technological breakthroughs that enabled the development of concepts in different areas and wide artistic expression. In this work, the photography is used as a conversion ...
    • A fotografia como instrumento de educação visual 

      Afonso, Diogo Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/7747203363214241 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-08-15)
      This was, and still is, a major means of communication in human history, gaining utmost importance with the advent of innovative technologies and media, which has become, gradually, in the everyday essentials of contemporary ...
    • Fotografia documental (conceitual): repensando fronteiras 

      Lopes, Amanda Areias Silveira; http://lattes.cnpq.br/1294593401598602 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-09-12)
      This study presents a descriptive report of an art based research that selects photography as a medium to investigate the theme of "displacement" and its potential visual metaphors. The process resulted in two art works, ...
    • Fotografia: consciência da linguagem: Casa da Fotografia de Diadema, um estudo de caso 

      Albuquerque, Maria Beatriz Rüegger de; http://lattes.cnpq.br/3767148552913719 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2010-08-26)
      This work is a reflection of the interdisciplinary pedagogical experience as individual trajectories transforming, having as a model the photography course held at the House of Photography in Diadema, São Paulo, from the ...