Now showing items 116-135 of 411

    • O e-Learning na educação corporativa Mackenzie: uma parceria em construção 

      Bressan, Ricardo; http://lattes.cnpq.br/2558779915980870 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-12-20)
      This interdisciplinary study is an exploratory qualitative research that investigates the contributions and difficulties that the deployment of e-learning provided in the educational system in the Mackenzie Presbyterian ...
    • Educação a distância via internet: estudo dos fatores que influenciam o desempenho e a aprendizagem dos alunos 

      Monaco, Roseli Aparecida; http://lattes.cnpq.br/4316323231510435 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-08-25)
      This work focuses on an interdisciplinary study about teacher s continuing education training in virtual learning environment, in this case, online distance learning. The purpose of the study was to investigate and to ...
    • Educação ambiental em escola indígena: um estudo de caso na escola Guarani CECI na aldeia Tekoa Pyau 

      Martins, Luciano Gabriel; http://lattes.cnpq.br/8223716384468088 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2014-06-02)
      Esta tesis pretende reflexionar sobre las pautas actuales del sistema educativo del Ministerio de Educación y Cultura (MEC) y de la política de educación ambiental nacional (PNEA) sobre la educación indígena. También ...
    • Educação ambiental por caminhos não-formais: uma incursão pela floresta estadual de Avaré - SP 

      Carvalho, Sandro Marques de; http://lattes.cnpq.br/9525601857965046 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-06-25)
      The research which originated this paper had as its goal to take a Group of students and their teachers from two Primary education Schools to get to know the nature interpretation program and from this, evaluate its ...
    • Educação ambiental: multiplicando conhecimentos para mudar valores e atitudes 

      Dias, Marisa dos Santos; http://lattes.cnpq.br/3339995553333062 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-03-27)
      This study is meant to promote environmental education, using diversified educative practices with the intention to propiciate favorable learning moments to the fundamental II students of a state owned school in Sao Paulo. ...
    • Educação de jovens e adultos: uma retomada à cidadania 

      Biffi, Patrícia Cecy; http://lattes.cnpq.br/3781862773580795 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-01-30)
      The objective of this work is to present and analyze the modality of Youth and Adult Education, within a historical perspective of this educational movement in Brazil. Demonstrate the importance of this education for the ...
    • Educação musical - uma nova abordagem (Centro Livre de Aprendizagem Musical - São Paulo - 1973 a 2001) 

      Suzigan, Maria Lúcia Cruz; http://lattes.cnpq.br/7418639771822470 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-09-12)
      This work intends to discuss the pedagogical project of CLAM - Free Center of Musical Learning, one of the first schools of music in the city of São Paulo to develop a different proposal of teaching-learning from the ...
    • Educação musical não-formal: estudo de caso do projeto som na luz - Belo Horizonte/MG - 2006-2007 

      Lima, Eduardo Henrique de Matos; http://lattes.cnpq.br/8766429068449210 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-08-18)
      It is a study about a case on the Project of Musical Education of Children, developed in an institution of the third section, located in Belo Horizonte/MG - Project Sound in the Light of No-formal Musical Education. It was ...
    • Educação musical: aprendendo com o trabalho social de uma orquestra de violões 

      Weizmann, Claudio; http://lattes.cnpq.br/6719500016853759 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-08-04)
      The present thesis seeks to examine the still little understood and under-explored potential of music education, based on the analysis of the results of a socio-cultural musical project, the Orquestra Sinfonia do Cerrado. ...
    • Educação não obrigatória: uma discussão sobre o estado e o mercado 

      Celeti, Filipe Rangel; http://lattes.cnpq.br/2735731629245680 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-02-22)
      This research work has a proposal, based on literature researches, to discuss the education compulsory state. It has in view to present the historical appearance of the compulsory education and the assumptions that formed ...
    • Educação não-formal e transformação social: projeto Campus das Artes e sua influência na vida de adolescentes do Centro Cultural Vila Prudente da cidade de São Paulo 

      Silva, Antonio Marcos da; http://lattes.cnpq.br/1244202394726484 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-01-31)
      The objective of this research was to analyse the project of my authorship, Campus das Artes (Arts Campus): the favela (Brazilian slums) as an anthropological art space, established in 2002 at the Vila Prudente Cultural ...
    • Educação nutricional na educação infantil: o papel da escola na formação de hábitos alimentares das crianças, considerando a problemática da obesidade infantil 

      Moreira, Ana Cristina Medeiros; http://lattes.cnpq.br/0228545115271333 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-08-15)
      The changes in alimentary behavior that are occurring in our society have been promoting a deep impact on the health outlook of the brazilian people, causing a representative increase of non transmissible chronic diseases ...
    • Educação para o consumo: a ação docente em destaque 

      Zecchin, Gabriel Bezerra; http://lattes.cnpq.br/7863141266283049 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2017-02-20)
      At present life demands a more conscientious, collaborative and responsible attitude concerning the way we are using everything we produce. In spite of living in a social environment that stimulates our consumerism, are ...
    • Educação profissional para jovens: um estudo baseado no egresso do programa de aprendizagem do Senac Jundiaí 

      Ferraz, Luciany Oliveira; http://lattes.cnpq.br/1908694078300294 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-13)
      This study aims to identify the appropriations constituted from the learning experiences of the graduates of the Learning Program at SENAC Jundiaí, based on Vygotsky’s historical-cultural theory and on the life trajectory ...
    • Os egressos do PROUNI e cotas no mercado de trabalho: uma inclusăo possível? 

      Geraldo, Aparecida das Graças; http://lattes.cnpq.br/8318450296868594 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2010-06-06)
      This study aims at analyzing two Affirmative Action Programs: (1) University for All Program PROUNI (in private institutions) and, (2) System of Preferred Admissions, Quotas, (private institutions that reserve 50% of the ...
    • Einstein e Freud: guerra e paz num diálogo interdisciplinar 

      Beust, Luis Henrique; http://lattes.cnpq.br/5863109084267807 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-08-14)
      The present work makes a case for the relevance of Albert Einstein and Sigmund Freud s exchange on war and peace for current efforts towards establishing a Culture of Peace as designated by the UN/UNESCO International ...
    • Elementos para a compreensão do desenho anatômico: uma metodologia do ensino do desenho dinâmico da figura humana para estudantes de artes visuais 

      Jubran, Alexandre; http://lattes.cnpq.br/3887547945131038 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2013-02-25)
      The present work discusses the learning process of free hand drawing and particularly of the human figure drawing and languages and methodologies of that form of expression, and design models aimed at visual arts students. ...
    • Embalagem: um conceito do imagético perecível 

      Quaresma, Carla Ronchi; http://lattes.cnpq.br/4026317477558382 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-02-23)
      The present study examines the approaches of concepts of package and image, and considering the impact technology that enable the reproduction of images in series packs-pointing the "use" or "ephemeral use" disposable ...
    • Emoção na educação infantil: um olhar sobre a aprendizagem na convivência humana 

      Silva, Rafaela da Rocha; http://lattes.cnpq.br/9146702953894036 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-06-20)
      The school is a social institution that is present since the beginning of life and that constitutes a source of social interactions in which emotions are present, providing a filler learning process of different human ...
    • O encontro entre o feminino brasileiro e o Islam: caminhos e desencontros 

      Broti, Mônica Peralli; http://lattes.cnpq.br/8318927230062597 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-01-15)
      This paper proposes a study on the dynamics of the post-modernism age analyzing the relevance of this historical period with a reference to the articulation of individuality, action and the later results in people’s lifes. ...