Now showing items 89-108 of 411

    • Da cultura local à oralidade global: o caráter transitório na internet 

      Meister, Izabel Patrícia; http://lattes.cnpq.br/5340922290331025 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-12-12)
      The structures of contemporary society reveal uncertain conditions, displacements of our roles and new connections between space and time. In this scenario the relationship of communication and information is filled of the ...
    • Da Lapa para a capa: estudo intersemiótico das capas de discos de samba vinculadas à imagem do malandro 

      Rezende, André Novaes de; http://lattes.cnpq.br/9246066334571626 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2007-01-23)
      The objective of this research is to study the image of the malandro , who is a typical social character of the samba musical environment. This is being studied through the record covers that carry this image. Based on a ...
    • Da legislação à prática docente: o ensino religioso nas escolas municipais de Santos 

      Bertoni, José Carlos; http://lattes.cnpq.br/4970732649299542 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-02-02)
      This descriptive study, uncritical, of a qualitative nature developed in 2007, aimed to identify and analyze how teachers of religious education in the Elementary Schools of Santos City reflect Legislation, the Educational ...
    • Da ribalta à coxia no Facebook: a construção dos perfis na rede 

      Farias, Daniel Oliveira Kozlowski de; http://lattes.cnpq.br/7398829156910374 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2019-08-16)
      Beyond professional communications, social medias offer an environment conducive to contemporary interaction and sociability, becoming a considerable participant in the changing paradigms of social interactions and bringing ...
    • A dança circular sagrada: uma história de amor 

      Fernandez, Jane Botelho; http://lattes.cnpq.br/8621549885470490 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-08-15)
      This dissertation is about the origin and application of the Sacred Circular Dance in educational/therapeutic processes and in different contexts of human relations. The approach to humanization in the teaching/learning ...
    • Deficiência: gênese e crítica de um conceito 

      Garcia, Eduardo de Campos; http://lattes.cnpq.br/6264617117450444 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-12-09)
      This Master's thesis work aims to uncover the power and knowledge involved in the formation of the concept, which is on the scene of disability. Investigate the word disability, considering it as a fossilized object, and ...
    • A (des) construção do discurso do corpo homossexual masculino: uma trajetória histórica da desnaturalização dos dispositivos de poder 

      Araújo, Jair Bueno de; http://lattes.cnpq.br/1130952519255365 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-08-17)
      The issue of homophobia in society has been relegated to the background or often to their own silence and concealment. This work has, therefore, as one of its main goals, begin to break the social silence surrounding this ...
    • O desenho como expressão e representação nos processos criativos em design 

      Carmo, Marcelo Kammer Faria do; http://lattes.cnpq.br/3723650822427483 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-01)
      This research investigates the creative means used by the product designer to express his or her design project. In the field of design, design and creativity are inherent in the activity of the designer and together ...
    • Design possível: um estudo de caso exploratório em práticas educativas desenvolvido com ONGs (2004 2005) 

      Pons, Ivo Eduardo Roman; http://lattes.cnpq.br/4135742496537112 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2006-09-21)
      Study of the design
    • Design thinking aplicado à educação 

      Fratin, Rogerio Lindo; http://lattes.cnpq.br/0464242212350243 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2016-08-05)
      This research presents the interface between Education and Design Thinking, which is a method that uses a wide range of knowledge to solve proposed challenges in different areas. In using this methodology to search for ...
    • Despertar da percepção na educação infantil: caminhos para uma aprendizagem totalizante 

      Cardoso, Débora da Silva; http://lattes.cnpq.br/6439191287210999 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2013-12-10)
      This research discussed the awakening of perception of the child and the teacher in the first stage of early childhood education with regard to themselves, to others and to the environment as a source to rescue the sensitivity ...
    • Desvendando Luíza Mahin: um mito libertário no cerne do feminismo negro 

      Lima, Dulcilei da Conceição; http://lattes.cnpq.br/9211366923645368 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2011-08-12)
      This Project mentions about the impact of an extension program in continued education in the life of elderly. For this analysis it was chosen the Social Inclusion Program denominated Open University of Useful time ( ...
    • O devir da mulher contemporânea no espetáculo das redes sociais : entre a eficácia e o efêmero das mídias sociais na construção de uma nova estética para a mulher e sua autoimagem 

      Caiado, Camila de Melo Cavalcante; http://lattes.cnpq.br/6421737316429386 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2015-12-07)
      This work intends to understand, from the feminist ideas of Simone de Beauvoir, postulated in his book The Second Sex, Volume 1 and especially in its flagship phrase : "One is not born, but rather becomes, a woman", the ...
    • Di Cavalcanti e os fantoches da modernidade: uma leitura semiótica 

      Almeida, Sullivan Bernardo de; http://lattes.cnpq.br/0608071372705899 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-01-28)
      Di Cavalcanti was born in Rio de Janeiro when the city was undergoing trough a radical reubanization process leaded by the government, Rodrigues Alves, Brazil President, and managed by city mayor Pereira Passos. During his ...
    • Diálogos culturais: Heitor dos Prazeres e Lasar Segall 

      Rezende, Olga Scartezini de; http://lattes.cnpq.br/1344727370864770 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-06)
      From a wide immersion in processes of cultural mediation coordinated by the educational area of the museums: Afro-Brazil, Lasar Segall and Museum of Contemporary Art of the University of São Paulo, the research investigated ...
    • Diálogos entre design e cultura: marca olímpica Rio 2016 

      Campoy, Rafael; http://lattes.cnpq.br/7338047727771997 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-08-07)
      The paper discusses the relations between design and culture, understanding the field of place marks as fertile ground for this discussion, given the evolution and new contours of design and the brand in the contemporaneity. ...
    • Diálogos silenciosos: ação mediadora e o desvelar de referências teóricas e vividas 

      Silva, Débora Rosa da; http://lattes.cnpq.br/7607391547188877 (Universidade Presbiteriana MackenzieCentro de Educação, Filosofia e Teologia (CEFT)Educação, Arte e História da CulturaUPMBrasil, 2018-02-26)
      The daily and experiences of the art educator have forwarded the present research to investigate how the choices that become part of routes or itineraries of visits, planned and lived in mediating actions with the public ...
    • O diário na formação de professores 

      Cunha, Silvia Cacace; http://lattes.cnpq.br/8119953769778358 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2009-02-04)
      The present work investigates the exercise of the register in the práxis of the teacher and the artist, a time that the research transits in the universe of the Visual Arts. The dissertation presents a case study that it ...
    • Digitalização de obras de arte: da reprodução à visualização 

      Araujo, Fernanda Maria Oliveira; http://lattes.cnpq.br/8734872784830526 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2015-06-22)
      This dissertation proposes an analysis on the digitalization of visual artworks collections, understood as collections of traditional art s objects such as paintings, sculptures, prints and drawings starting from the ...
    • A dinâmica das relações de parceria e consumo entre o grupo Design Possível, empresas privadas e ongs: estudo de caso com foco nas peças de merchandising desenvolvidas (2006 a 2007) 

      Cunha, Ana Beatriz Hosken; http://lattes.cnpq.br/9954432355714304 (Universidade Presbiteriana MackenzieEducação, Arte e HistóriaEducação, Arte e História da CulturaUPMBR, 2008-08-25)
      Starting from our consume habits, which are inserted in a economical order of large scale production, create more and more critical environmental impacts and from the access possibilities to the natural resources of future ...